نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

روز پست: گزارشی از نامه‌ها و قبض‌هایی که می‌رود به سویش

هفت برکه (گریشنا): اگر کنجکاوید بدانید که در یک سال گذشته در اداره‌ی پست چه خبرهایی بوده است این گزارش عمکلرد را از دست ندهید. هفدهم مهر ماه روز پست بود به همین مناسبت آشفته، رییس اداره‌ی پست گراش، گزارش عملکردی را برای سایت هفت برکه ارسال کرده است. می‌توانید سرنوشت نصب کد‌های پستی و ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را در این گزارش پیگیری کنید.

پایان نصب کدپستی

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی پست شهرستان: در سال ۹۵ عملیات فهرست‌برداری، تخصیص و نصب کد پستی ده رقمی منازل شهری با همکاری شهرداری و شورای شهر به سرانجام رسیده است. آشفته به افرادی که هنوز برای گرفتن کد پستی اقدام نکرده‌اند، پیشنهاد می‌کند؛ «همشهریان برای تکمیل و ارسال اطلاعات متقاضیان جدید کدپستی ده رقمی به استان برای تخصیص کد پستی ده رقمی با اداره پست همکاری داشته باشند تا همه‌ی همشهریان بتوانند از خدمات کدپستی استفاده کنند.»

در حال حاضر دو صندوق پستی در سطح شهر وجود دارد و چهل صندوق شخصی نیز در اداره پست قرار دارد. در سال گذشته تعداد هزار و ۴۴۰ فقره خدمات کدپستی ده رقمی برای همشهریان انجام شده است.

رییس اداره‌ی پست شهرستان همچنین در مورد ثبت‌نام و نوبت‌دهی متقاضیان کارت ملی هوشمند می‌گوید: «همه‌چیز به روال سابق و با همان سهمیه سی نفر در حال انجام است هرچند تجهیزات لازم آماده است اما همچنان ما در انتظاریم که اداره‌ی ثبت احوال برای افزایش سهیمه از طریق استان اقدام کند تا روند ثبت‌نام همشهریان سرعت بیشتری بگیرد.»

۵ روستا دفتر پستی دارند

دفتر پیشخوان دولت اصغر محسنی،جعفر صحراگرد، مرضیه غلامی و جعفر اژدری چهار دفتر پیشخوان دولت فعال در گراش است. این دفاتر پیشخوان پیش از این به عنوان پست بانک مشغول به کار بودند که در حال حاضر به دفتر پیشخوان دولت تغییر کاربری دادند.

همچنین پنج روستای ارد، فداغ، خلیلی، آغصه و زینل‌آباد داراری دفتر ICT (دفتر خدماتی مخابرات و پست روستایی) هستند.

شش نامه ارسال و یک نامه دریافت

در یک سال گذشته هشتاد و چهار هزار و پنجاه و شش نامه و مرسولات پستی در سطح شهرستان توزیع شده است و تعداد چهارده هزار و چهل و پنج نامه و مرسولات پستی از گراش به شهرهای دیگر فرستاده شده، با این حساب شش برابر نامه‌های فرستاده شده از گراش، نامه و مرسولات پستی به گراش ارسال و توزیع شده است.

اداره پست همچنین در این سال با اداره ثبت احوال، ثبت اسناد و املاک، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اداره گاز و اداره آبفا شهری نیز همکاری داشته است.

انجام و ارائه خدمات آبفا روستایی، انجام و ارائه خدمات اداره امور مالیاتی، انجام و ارائه خدمات تشخیص هویت نیروی انتظامی، بازدید ماهانه از دفاتر تابعه شهرستان و ارزیابی عملکرد این دفاتر، توزیع سه روز در هفته امانات وارده به شهرستان(بسته‌های بزرگ)، راه‌اندازی باجه رهگیری مرسولات پستی، پست یافته و رهگیری مرسولات ناجا نیز جز فعالیت‌های اداره‌ی پست در این یک سال محسوب می‌شود.

از دیگر خبرهای اداره‌ی پست نیز این است که پیمانکار کد‌گذاری استان در سطح شهرستان، کار نصب صندوق پستی کنار منازل را شروع کرده است.

خروج از نسخه موبایل