نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

شهناز بندی، شهیدی شاخص برای دانش‌آموزان فارس

هفت‌برکه (گریشنا): شهید شهناز بندی به عنوان شهید شاخص بسیج دانش‌آموزی استان فارس انتخاب شد. او سیزده‌ساله بود که در سال ۶۷ در حمله موشکی نیروی دریایی ایالت متحده آمریکا به هواپیمای ایرباس در آسمان خلیج فارس به فیض شهادت مفتخر شد.

زندگی‌نامه‌ی شهید شهناز بندی را به قلم روابط عمومی حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی شهید احمد فانی می‌خوانیم:

چهارمین فرزند خانواده‌ی شهید بندی، شهید شهناز بندی، در تاریخ یازدهم آذر ۵۴ در خانواده مومن و متدین و محجب و ولایتی چشم به جهان گشود. با ورودش شادی و نشاط را به ارمغان آورد. از کودکی دختری ساکت بود. در دامن مادری مهربان و مذهبی، درس چگونه زیستن را آموخت و همیشه خوش‌رو و خوش‌اخلاق بود. با همه اقوام و خویشان و همسایگان با خوش‌رویی برخورد می‌کرد و با همه دوست و مهربان بود. به سن ۷ سالگی که رسید، شور وشوق عجیبی داشت، سعی و کوشش فراوان می‌کرد تا در میدان علم و عمل نفر اول شناخته شود.

در سال ۱۳۶۱ پای به دبستان دخترانه قائدی گذاشت. از همان ابتدا آثار نور و ایمان از چهره‌اش پیدا بود. در تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌ها همراه خانواده و دوستان شرکت می‌کرد. کم‌کم که بزرگ‌تر می‌شد، فهم و دانش او از انقلاب بیشتر می‌شد. پنج سال ابتدایی را با موفقیت به پایان رسانید و چون زمینه تلاش در راه علم را آموخته بود جهت فراگیری بیشتر پای به مدرسه راهنمایی فانی‌زاده نهاد. در این مدرسه هم از کمک‌های نقدی و جنسی و تهیه مربا و ترشی و غیره برای کمک به جبهه‌های جنگ دریغ نمی‌کرد. دو سال از دوره راهنمایی را با موفقیت به پایان رسانید. هم‌زمان با درس و مدرسه، در کارهای خانه هم یار و مددکار مادر بود و به خانواده کمک می‌کرد. با به دنیا آمدن دیگر خواهران وبرادرانش، کار او نیز مشکل‌تر می‌شد، ولی باز با علاقه و پشتکار، هم به خانه‌داری می‌پرداخت و هم به درس و مدرسه‌اش می‌رسید.

هیچگاه گله و شکایتی نداشت و با همه آشنایان با صمیمیت برخورد می‌کرد و همیشه حجاب اسلامی را رعایت می‌کرد، هیچ وقت با دیگران سخنی نگفت که باعث اذیت و آزار دیگران فراهم شود. در میان هم‌سن‌وسالانش از یک ویژگی خاصی برخوردار بود. نمازش را به موقع و اول وقت می‌خواند و از کمک به دیگران فروگذار نمی‌کرد. او تازه دوم راهنمایی را پشت سر نهاده بود که با خانواده خود عازم دبی شد و در تاریخ دوازدهم تیر ماه ۶۷ همراه با دیگر اعضای خانواده دعوت حق را لبیک گفت و به خیل راهیان نور پیوست. چه عاشقانه سوختند و پرپر شدند که همانند الگوی زنان عالم، بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا (س)، در راه اسلام فدا شدند. شهید شهناز بندی نوجوانی ۱۳ساله بیش نبود، ولی چه خوب راه اسلام را پیمود.

خروج از نسخه موبایل