نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

صف‌هایی که هر روز برای مرغ تشکیل می‌شود

DSC07301

کمبود مرغ نیست، مرغداری‌ها کمتر کشتار می‌کنند.

تا چند روز قبل اگر عده‌ای می‌گفتند «مرغ هست، مردم دارند حرص می‌زنند» الان دست به کار شده‌اند و یا خودشان پی‌گیر خرید مرغ‌اند یا به فروشنده‌های همیشگی‌شان می‌سپارند. اگر از صبح زود تا حدود ساعت یازده سری به خیابان بزنید و از کنار مرغ فروشی‌های شهر گذر کنید. حضور جمعیتی به چشم می‌خورد که چندین ساعت در صف ایستاده‌اند به انتظار یکی یا دو مرغ گرم. از زمانی که قیمت ۴۷۰۰ تومانی مرغ گرم تصویب شد و اختلاف زیاد آن با مرغ منجمد ۶۸۰۰ تومانی، بدون هیچ برنامه‌ای صف‌ها شکل گرفت. مسئولین و خبرگزاری‌های مختلف کشوری مردم را از هجوم به مرغ فروشی‌ها نهی کردند و به آنها اطمینان خاطر دادند که نگران تهیه مرغ نباشند. دیروز سهمیه هر روزه مرغ به گراش نرسید و این در زمانی که مردم در انتظار خرید بودند خبری نبود که خوشایند باشد. به نظر می‌رسد، کمبود مرغ، حالا چه کمبود در فروشگاه‌ها و یا کمبود کشتار مرغداری‌ها، فرقی به حال کسی ندارد که مردم برای خرید دو عدد مرغ یا کمتر برای یک خانواده چند ساعت را در صف بیاستند.

صادق ایزدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گراش در این‌باره توضیح داد: اداره بازرگانی در تعیین قیمت و مقدار توزیع دخالتی ندارد و تنها بر نحوه توزیع مرغ نظارت می‌کند. او ادامه داد: از زمانی که قیمت ۴۷۰۰ تومانی تصویب شد، به خاطر محدود بودن یارانه دریافتی مرغداری‌ها، به دلیل صرفه نبودن این قیمت برای صاحبان مرغداری‌ها، کشتار و عرضه مرغ هم کمتر شده است. به صورتی که اگر مثلا چند وقت پیش ۲۰۰۰ کیلو به مرغ‌فروشی‌ها تحویل داده می‌شد، این رقم به نصف تقلیل پیدا کرده است. ایزدی ادامه داد با آزاد شدن قیمت مرغ گرم این مشکل حل می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، همچنین درباره برنامه این اداره برای طرح تنظیم بازار در ماه رمضان گفت: برنامه‌هایی هست ولی هنور قیمت نهایی اقلامی مانند مرغ اعلام نشده است که در چند روز آینده به اطلاع مردم خواهد رسید.

خروج از نسخه موبایل