نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

خیر گراشی هفتمین مسجد فداغ را ساخت

هفت‌برکه (گریشنا): حاج محمد موغلی گراشی بانی خیر مسجد بعثت در دهستان فداغ شد.

به گزارش سایت مردمی فداغ، بعثت نام هفتمین مسجد فداغ است که عصر بیست و نهم شهریورماه در شب عید غدیر افتتاح شد. در آیین افتتاحیه مسجد خیرساز بعثت، فرماندار شهرستان گراش، بخشدار مرکزی، روسای برخی ادارات، پرسنل نیروی انتظامی، اعضای شورای اسلامی و جمعی از معتمدین فداغ و گراش حضور داشتند.

این مسجد در نزدیکی حوزه مقاومت بسیج امام خامنه‌ای و سالن اجتماعات فداغ قرار دارد. مسجد بعثت در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر و زیربنای ۲۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان ساخته شد. این مسجد مجهز به اتاق مخصوصی برای مسافران بین راهی و سرویس بهداشتی است.

اولین نماز جماعت در این مسجد به امامت حجت الاسلام کشاورز، امام جماعت مسجد جامع، و با حضور نمازگزاران اقامه شد. در حاشیه این مراسم، از حاج محمد موغلی گراشی، بانی خیر این مسجد، با اهدای لوح تقدیر از سوی فرمانداری و بخشداری تجلیل شد.

به گزارش دفتر فرماندار، اصغر فرودی با بیان این که پیام غدیر پیروی از رهبری و همدلی و وحدت  مسلمین است، افزود: «پیام غدیر نباید در جامعه محدود شود و باید تلاش کرد این پیام به نسل جوان منتقل شود.» او با ارج نهادن به عمل خیرین در شهرستان گراش گفت: «امروز گراش داغ‌دار است؛ داغ خیر بزرگواری که زندگی خود را صرف ساخت و آبادانی و رفع مشکلات مردم در راه رضای خداوند کرد.» فرودی بهترین عمل را نزد خداوند گره‌گشایی از مشکلات مردم عنوان کرد و افزود: «خدمت به مردم برای جلب رضایت خداوند بهترین عمل است و پاداش بزرگی در دنیا و آخرت نصیب انسان‌های نیکو‌کار می‌شود.» فرماندار گراش مشارکت خیرین در کنار دولت در امور شهرستان را به عنوان دو بال توسعه عنوان کرد و گفت: «هر جا خیرین مشارکت داشتند در کنار دولت، آبادانی و توسعه آن جا سرعت می‌گیرد.» فرودی استفاده درست از بناهای خیرساز و اماکن عمومی را مورد تاکید قرار داد و افزود: «این بنای خیرساز که با همت والای خیر محترم ساخته شده است، باید آباد بماند و در راستای ترویج دین اداره شود.»

عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی، ساخت مسجد را یک امر مقدس و کاری ارزشمند عنوان کرد و گفت: «مسجد از صدر اسلام تاکنون محور فعالیت‌های مختلف بوده است و جزو کارهای باقیات و صالحات است.»

نریمانی، از معتمدین دهستان فداغ، در این مراسم گفت: «سعادت خوبی نصیب خیرین گراش شده است که با ساخت مساجد، مدارس و اماکن عمومی از مشکلات مردم گره‌گشایی می‌کنند و به آبادانی و توسعه کشور کمک می‌کنند.» او افزود: «آوازه خیرین گراش از دیرباز سر زبان مردم است و اجر کارهای انجام شده نزد خداوند متعال محفوظ است.»

 

 

خروج از نسخه موبایل