نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

امیرحسین بر سکوی سوم شنای المپیک ویژه ایستاد

هفت‌برکه (گریشنا): امیرحسین رضایی در هجدهمین همایش کشوری المپیک ویژه ایران بر سکوی سوم رشته شنا ایستاد. امیرحسین ده‌ساله که به بیماری ژنتیکی سندروم داون مبتلاست، هفته‌ی پیش به نمایندگی از گراش و در قالب تیم گیلان در این مسابقات شرکت کرده بود (خبر در هفت‌برکه)

به گزارش خبرنگار هفت برکه، هجدهمین همایش کشوری المپیک ویژه ایران یازدهم و دوازدهم شهریورماه در شهر رشت برگزار شد. در این دوره از مسابقات که با حضور بیش از ۲۰۰ نفر در قالب چهار رشته ورزشی شنا (پسران)، دو و میدانی (پسران / دختران)، دوچرخه‌سواری (پسران / دختران) و فلوربال (پسران / دختران)، به میزبانی «کانون حمایت از فرزندان سندرم داون گیلان» برگزار شد، امیرحسن رضایی در رده ۱۰ تا ۱۵ سال از بین بیش از ۵۰ شرکت‌کننده به مقام سوم در رشته شنای ۲۵ متر آزاد دست یافت.

محمد خوشبخت، مربی امیرحسین رضایی، درباره استقبال از جذب کودکان استثنایی در گراش می‌گوید: «ما آمادگی خود را برای آموزش شنا به کودکان سندروم داون و موارد دیگر در گراش اعلام می‌کنیم. با صحبتی که با اداره بهزیستی گراش داشتیم، این پیشنهاد را هم دادیم که مراسم استقبال و تقدیر و تشکری از امیرحسین هم داشته باشیم تا خانواده‌هایی که کودکان معلول ذهنی و جسمی دارند، این را بدانند که اینگونه نیست که این بچه‌ها قادر به هیچ کاری نیستند. هر کدام از آنها توانایی‌هایی دارند، امیرحسین مدتی هم در تئاتر فعالیت داشته است. این بچه‌ها هم مثل بقیه می‌توانند هر کاری را انجام دهند و وارد اجتماع شوند.»

امیر حسین رضایی جمعه نوزدهم شهریورماه وارد گراش می‌شود. برنامه استقبال از او در روزهای آینده اعلام می‌شود.

خروج از نسخه موبایل