نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

بازخوانی مسعود غفوری از ناتوردشت در آلمان منتشر شد

The Catcher Masoud Book Cover

انتشارات دانشگاهی لَمبرت آلمان کتابی از مسعود غفوری را منتشر کرد.

نخستین کتاب مدرس گراشی دانشگاه‌های پیام نور اوز و علمی کاربردی لار به زبان انگلیسی در آلمان منتشر شد. عنوان این کتاب «اودیسه کلان‌شهر: قرائت رمان ناتوردشت نوشته جی. دی. سلینجر در متن کلان‌شهر» است، و بر اساس پایان‌نامه کارشناسی ارشد مسعود غفوری تنظیم شده است.

غفوری در مورد سلینجر می‌گوید: «هر چند از سلینجر آثار معدودی منتشر شده است، اما بی‌تردید او یکی از مهم‌ترین نویسندگان نیمه دوم قرن بیستم در آمریکاست. از دیدگاه شخصی نیز کتاب ناتور دشت و شخصیت هولدن دریچه‌ی آشنایی من با ادبیات آمریکا بود.» مسعود غفوری تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی را در سال ۱۳۸۶ در دانشگاه شیراز به پایان رساند. او در پایان‌نامه خود سرگردانیِ شخصیت اصلی داستان ناتور دشت را با اسطوره یونانی، اولیس، مقایسه کرده و سعی کرده است خوانشی پست‌مدرن از رمان سلینجر داشته باشد.

انتشارات دانشگاهی لمبرت کتاب «اودیسه کلان‌شهر» را در ۱۸۰ صفحه از منتشر کرده است و علاقه‌مندان ادبیات آمریکا می‌توانند آن را از سایت آمازون خریداری کنند. غفوری در مورد روند انتشار کتاب خود می‌گوید: «مقاله‌ای مستخرج از پایان‌نامه من در یکی از ژورنال‌های ادبی هلندی منتشر شده بود. این مقاله مورد توجه انتشارات دانشگاهی لمبرت قرار گرفت و بعد از مکاتبه از طریق پست الکترونیک امکان انتشار کتاب فراهم شد.»

غفوری ‌در کنار تدریس در دانشگاه‌های پیام ‌‌نور اوز و آزاد و علمی‌کاربردی لار، سردبیری انجمن شاعران و نویسندگان گراش را بر عهده دارد. وی یک مجموعه داستان به زبان فارسی نیز در دست انتشار دارد.

خروج از نسخه موبایل