نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

تصاویری از گراش بر دیوار جشنواره‌های عکس آمریکایی

هفت‌برکه (گریشنا): مسلم پورشمسی تصاویری از حضور حماسه‌ساز مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن، تشییع پیکر جان‌باخته‌ی منا، و همچنین کاروان‌سرای بونَمات را به دیوار جشنواره‌های بین‌المللی آمریکایی می‌برد.

 در آخرین فعالیت حرفه‌ای‌اش، پورشمسی توانست با شرکت در دو جشنواره عکس که از طرف انجمن عکاسی آمریکا برگزار می‌شوند، در رده بهترین عکاسان قرار بگیرد.

جشنواره فوتوژورنالیسم (عکاسی خبری) در دو بخش «علایق انسانی» و «فوتوژورنالیسم» پذیرای آثار ارسالی عکاسان بود که سه عکس از پورشمسی در بخش اول و سه عکس دیگر در بخش دوم مورد پذیرش داوران قرار گرفت.

پورشمسی عکس‌های مرتبط با تشییع شهید منا، حاج حسن خواجه‌پور، را برای بخش علایق انسانی فرستاده بود (برای دیدن عکس‌ها در اندازه بزرگ‌تر، بر روی آنها کلیک کنید)؛

و حضور حماسه‌ساز مردم گراش در راهپیمایی بیست و دوم بهمن  را نیز برای بخش دوم انتخاب کرده بود.

یکی دیگر از جشنواره‌های آمریکا با عنوان «تصویر پیش‌بینی‌شده» نیز در بخش آزاد رنگی با پذیرش دو عکس شبانه‌ی مسلم پورشمسی، این عکاس جوان را در صف برترین‌ها قرار داد. این عکس‌ها که برای معرفی کاروان‌سرای بونمات گرفته شده است، در بخش «تمدن گمشده» انتخاب شده است. (برای دیدن عکس‌ها در اندازه بزرگ‌تر، بر روی آنها کلیک کنید.)

کارنامه‌ی مسلم پورشمسی نشان از توان‌مندی‌های او در سطح بین‌المللی و کشوری دارد. شایسته‌ی تقدیر شناخته شدن در سوگواره عکس جهرم، چاپ دو عکس از هیات‌های مذهبی گراش در کتاب، به روی دیوار رفتن یکی از عکس‌هایش در باغ موزه قصر تهران، کسب مقام اول در سوگواره عکس عاشورایی و تشیییع شهدای گمنام در گراش، پذیرش عکس با عناوین آب و دست‌های مهربان و کودکان کار در جشنواره اصفهان و تهران و … بخشی از این موفقیت‌هاست.

خروج از نسخه موبایل