نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

«محله‌های ناتنی» در افسانه ۴۹

هفت‌برکه (گریشنا): افسانه‌ی شماره‌ی هفدهم با تیتر اول «زایش محله‌های ناتنی» منتشر شد.

در این شماره، نشریه‌ی افسانه روی مشکلات و دردسرهای مردم در مناطق باغ موسی، محمدآباد و سلطان آباد که در حاشیه‌ی شهر در حال رشد است، زوم کرده است. در بخشی از سرمقاله‌ی محمد خواجه‌پور، مدیر رسانه‌های هفت‌برکه، آمده است: «افراد آسیب‌پذیری که توان رقابت برای خرید زمین در بخش‌های اصلی شهر را ندارند مجبور هستند به دنبال زمین رایگان یا ارزان‌تر باشند و هر چه بیشتر به حاشیه شهر رانده شوند و در نهایت از مرزهای شهر بیرون افتند. مساله وقتی بغرنج می‌شود که برای درمان برخی افراد خودسرانه به عنوان کار خیر وارد عمل می‌شوند. قطعا باغ موسی و توابع آن نمونه مشخصی از سو مدیریت در شهرستان است.»

گزارش‌گر افسانه گراش در بخش اول گزارش خود به سراغ مردم رفته و علاوه بر ثبت تاریخچه‌ی کوتاهی از این مناطق، درد دل‌های ساکنین را شنیده و به رشته‌ی تحریر درآورده است. مردمی که در حال حاضر نه به عنوان شهروندان شهر پذیرفته می‌شوند و نه حتی به عنوان روستا، و به همین خاطر از خدمات شهری مثل آب و برق محروم‌اند. در شماره‌ی بعدی افسانه و در بخش دوم این گزارش، می‌توانید پیگیر صحبت‌ها و نظرات مسئولین در مورد این سه منطقه باشید.

خبر «بازگشت شهابی به کمیته امداد» و قبول مسئولیت دکتر محسن‌زاده در دانشکده‌ی گراش را در صفحه‌ی ۳ نشریه افسانه بخوانید و در صفحه‌ی آخر نیز می‌توانید طرز پخت اکبرجوجه را یاد بگیرید و خبری را نیز با عنوان «جاده‌ای بر تن کلات» مطالعه کنید.

این شماره افسانه گراش را می‌توانید از مطبوعاتی‌ها و سوپرمارکت‌های گراش بگیرید. آرشیو شماره‌های پیشین افسانه نیز در سایت هفت‌برکه موجود است. (+)

این شماره را نیز می‌توانید از سایت هفت‌برکه دانلود کنید و بخوانید. (+)

خروج از نسخه موبایل