نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

گزارش غیر رسمی اولین نماز امام جمعه جدید گراش

روز ۲ تیرماه سالن حسینیه اعظم پر شده است. برخی آمده‌اند تا  امام جمعه تازه گراش را برانداز کنند که چه شکلی است و چگونه حرف می‌زند.

گروه مسئولین از گلزار شهدا وارد می‌شوند و مسئول شعار در میان روبوسی‌ها کار خودش را شروع می‌کند. بعد از شعارهای «دسته گل محمدی به شهر خوش آمدی» « صل علی محمد یاور رهبر آمد»  «حلاجی تشکر تشکر» با شعار «حسینی حسینی خیر مقدم» شعارها به پایان می‌رسد.

بعد از صحبت‌های حجت‌الاسلام ابراهیمی و خواندن حکم توسط حجت‌الاسلام ملک‌مکان اذان گفته می‌شود. حاج آقا حلاجی و آقا جواد معصومی تا پس از نماز در حسینیه حضور دارند اما نماینده شورای سیاستگذاری که برای معرفی امام جمعه جدید آمده است قبل از شروع خطبه‌ها حسینیه را ترک می‌کند. شاید او باید به پرواز جمعه برسد.

اولین خطبه حسینی مروری اخلاقی بر یکی از حکایت مثنوی است و البته پایان آن شعری از سعدی گویی امام جمعه جدید به ادبیات علاقه خاصی دارد. بغل دستی من می‌گوید امام جمعه جدید صدایی رادیویی دارد. با وجود این که گفته می‌شود حسینی اهل ملایر و لر است اما لهجه خاصی ندارد ولی تکیه کلام او «در حقیقت» در میان صحبت‌هایش به راحتی قابل تشخیص است.

کسی درباره سابقه امام جمعه جدید اطلاعی ندارد. به خاطر همین حضار به دنبال کوچکترین نشانه‌ها در صحبت‌های مهمانان و خود امام جمعه می‌گردند. در خطبه دوم حجت‌الاسلام حسینی دو اشاره کوتاه دارد. اول آشنایی با محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و بعد در موضوع گسترش نقش ایران در جهان اسلامی می‌گوید که به کشورهای زیادی سفر کرده است.

بین دو نماز سید عباس جهانبانی گزارش فعالیت‌های ده ساله حجت‌الا‌سلام حلاجی و ستاد نماز جمعه را می‌دهد. گفته می‌شود که ستاد نماز جمعه فعلی تا حدود یک ماه دیگر به فعالیت ادامه می‌دهد و بعد تصمیم با امام جمعه جدید است که کابینه خود را تعیین کند. اولین نمازجمعه حجت‌الاسلام حسینی در میان روبوسی خوش‌آمد و روبوسی خداحافظی به پایان می‌رسد تا امام جمعه جدید به خانه کوچک خود در محله بازار نقل مکان کند.

خروج از نسخه موبایل