نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

یوسف محبی؛ پنجمین حضور تا آخر خط

هفت‌برکه (گریشنا): یوسف محبی نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس هفتم با حضور در وزارت کشور برای پنجمین بار نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

یوسف محبی با پنج بار ثبت‌ نام و تایید صلاحیت، رکوردار نامزدهای انتخاباتی است. یک انصراف، دو شکست و یک پیروزی در کارنامه نماینده مجلس هفتم دیده می‌شود. این دانش‌آموخته کارشناسی تولید، در ۵۸سالگی یک بار دیگر آماده رقابت‌های انتخاباتی می‌شود. او دوره گذشته بعد از انصراف گفته بود که باز می‌گردد.

بعد از چند سال شهرداری لار، اولین تلاش یوسف محبی در انتخابات مجلس ششم به نتیجه نرسید، اما در دومین حضور انتخاباتی در سال ۱۳۸۲ او با به دست آوردن ۳۲ درصد آرا بالاتر از سید عباس جهانبانی و اسعد زاهدی راهی مجلس هفتم شد. توجه یوسف محبی در دوران نمایندگی خود بیش از هر چیز به مسائل عمرانی بود. در انتخابات مجلس هشتم در دفاع از کرسی نمایندگی ناموفق بود و بعد از علی‌اصغر حسنی و شکرالله زندوی تنها ۲۰ درصد آرا را به دست آورد. او بعد از نمایندگی در حال حاضر در صنعت برق به عنوان مشاور فعالیت می‌کند.

برای مجلس نهم نیز یوسف محبی ثبت‌ نام کرد ولی در نهایت به گفته خودش «به دستور روحانیت معظم لارستان» انصراف داد. باسابقه‌ترین نامزد حوزه انتخابیه، حالا یک بار دیگر وارد شده است و می‌گوید: «قطعا تا آخر خط هستم و اجماعی وجود ندارد.»

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اجماع در لار موافق نیست و معتقد است: «دلیلی برای اجماع وجود ندارد. دموکراسی واقعی یعنی این که همه ثبت‌ نام کنند و هر کس توان بیشتری دارد و مردم شناخت بیشتری از او دارند رای می‌آورد. هدف حضور ملت در پای صندوق رای است.»

محبی در مورد گرایش سیاسی خود می‌گوید: «من کلا اصول‌گرا بوده‌ام و در این انتخابات به عنوان مستقل وارد می‌شوم.» محبی در مورد حضور در لیست‌های انتخاباتی می‌گوید: «من فعلا مستقل هستم و حامی رهبری و ملت.»

محبی در مورد تفاوت پنجمین حضور با دوره‌های گذشته می‌گوید: «با درخواست ملت و مردم منطقه لارستان، خنج و گراش آمده‌ام. چون توان کاری خودم را می‌فهمم.»

خروج از نسخه موبایل