نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

مجمع عمومی نظام صنفی کشاورزی تشکیل شد

IMG 0308با حضور ۲۷۰ نفر از فعالان بخش کشاورزی شهرستان گراش، بیست و پنجم اردیبهشت، اعضای مجمع عمومی نظام صنفی کشاورزی شهرستان گراش تشکیل شد. مهندس ظریف‌کار فرد، مسئول واحد ترویج جهاد کشاورزی شهرستان گراش درباره این تشکل توضیح داد: بر اساس مصوبه هیئت دولت، پس از شکل‌گیری نظلام مهندسی، بایستی نظام صنفی کشاورزان نیز راه‌اندازی می‌شد که به خاطر نوپا بودن شهرستان، تاکنون عقب افتاده بود. او می‌گوید با هماهنگی انجام شده طی دو ماه گذشته، به صورت حضوری در روستاها و توضیح نظام صنفی به بهره‌برداران، ۲۷۰ نفر در این برنامه شرکت کردند که از این تعداد کسانی که بهره‌بردار و یا مالک بودند و حق رای داشتند، ۱۶۷ نفر بودند.

در این برنامه قرائت اساس‌نامه و به امضا رسیدن آن و تعیین حق عضویت سالانه بهره‌برداران، هیئت مدیره پنج نفره و دو نفر عضو هلی‌البدل، یک بازرس و یک عضو علی‌البدل به مدت سه سال انتخاب شدند. ظریف‌کار فرد، اعلام نهایی اسامی افراد انتخاب شده را به بعد از طی مراحل اداری موکول کرد.

صدور پروانه فعالیت کشاورزی، مهم‌ترین وظیفه این مجمع است که دارای ارزش قانونی و قضایی است و ارزشی همطراز با پروانه کسب دارد. از جمله مزایای پروانه فعالیت، حق بیمه پنج نفر است که ۷۰ درصد از هزینه‌ها را دولت برعهده دارد.

 مسئول واحد ترویج جهاد کشاورزی از فعالیت‌های بیشتر جهاد با شروع به کار هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان خبر داد. ظزیف‌کار ادامه داد: بالغ بر ۱۲۰ شغل در حیطه کشاورزی تعریف شده است که با شکل گرفتن کار هیئت مدیره کار جهاد نیز گسترده‌تر خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل