نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

آنچه در جلسه‌ی دوازدهم شورای شهرستان گذشت

گریشنا: انتصاب بخشدار ارد؛ بررسی کمبودهای درمانی در ارد و خلیلی؛ مشکل مینی‌بوس دانش‌آموزان خلیلی؛ اینها مهم‌ترین مسائل مطرح شده در جلسه دوازدهم شورای اسلامی شهرستان گراش بود. این جلسه چهارم آبان‌ماه در دفتر شورای شهر برگزار شد.

درخواست هم‌فکری با فرماندار برای انتخاب بخشداران

به گزارش گریشنا، یکی از موضوعات اصلی مطرح شده در جلسه‌ی انتصاب بخشدار ارد، درخواست اعضای شورای شهرستان از فرماندار بود که در انتصاب مسئولین مرتبط، شورای شهرستان را به عنوان نماینده و معتمد مردم، طرف مشورت قرار دهد. در این صورت امکان تعامل و همکاری بیشتر بین فرمانداری، بخشداری و شورا فراهم می‌شود.

اعضای شورا از خدمات صالحی در طول مدت خدمت در بخش ارد تقدیر کرد. همچنین شورای اسلامی شهرستان گراش برای معرفی افراد شایسته و متعهد بومی اعلام آمادگی نمود. با توجه به بافت فرهنگی شهرستان، در صورت معرفی افراد بومی امکان مشارکت بیشتر مردمی و جذب بهتر سرمایه‌گذاری که از اهداف دولت تدبیر و امید است، فراهم می‌شود.

مشکلاتی بهداشتی در ارد و خلیلی

همچنین در این جلسه پیرامون طرح بهداشت و درمان که با حضور دکتر ایمانیه در تاریخ چهاردهم آبان‌ماه برگزار خواهد شد، نکاتی مطرح شد. همچنین در خصوص مشکل عدم وجود خانه بهداشت در خلیلی و کمبود پزشک در ارد مطالبی بیان شد.

عبدالرضا هرمزی، یکی از اعضای شورای شهرستان، در‌ این زمینه اظهار کرد: «پیش از این، در ارد دو پزشک بیماران را ویزیت می‌کردند، اما در حال حاضر تنها یک پزشک فعال است. در صورتی که چون از روستاهای اطراف نیز برای معالجه به این مکان مراجعه می‌کنند، به دو تا سه پزشک برای ارائه خدمات به مردم این منطقه احساس نیاز می‌شود. در مورد ساخت خانه‌ی بهداشت در خلیلی نیز چون خیرین این روستا برای ساخت خانه‌ی بهداشت اعلام آمادگی کرده‌اند، می‌توان در جهت رفع این مشکل نیز اقدامات لازم صورت گیرد.»

در ادامه جلسه، مشکل نبود مینی‌بوس در فداغ جهت جابه‌جایی دانش‌آموزان از خلیلی به فداغ مطرح شد. این امر باعث ترک تحصیل تعدادی از دانش‌آموزان شده است. مقرر شد با اداره آموزش و پرورش گراش، این موضوع پیگیری شود. هرمزی می‌گوید: «اداره‌ی آموزش و پرورش و خیرین می‌توانند با در اختیار قرار دادن یک دستگاه مینی‌بوس، این مشکل را حل کنند و مانع از ترک تحصیل دانش‌آموزان در روستای خلیلی شوند.»

 

خروج از نسخه موبایل