نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

گزارش تصویری ۱۰: دستکش‌سفیدها به دنبال محرم پاک

گریشنا: امسال هم دستکش‌سفیدها برای کمک به پاکبانان و نیروهای شهرداری به خیابان آمدند. اما هدف اصلی امسال فرهنگ‌سازی بود.

سال گذشته حرکت دستکش سفیدها در پاکسازی خیابان‌های شهر بعد از مراسم عزاداری بازتاب زیادی داشت (خبر در گریشنا). این حرکت امسال در شهرهای مختلف ایران دیده شد. دستکش‌سفیدهای گراش امسال از شب ششم محرم تا شب عاشورا به خیابان آمدند و با همکاری مردم و نیروهای شهرداری خیابان‌ها را بعد از عزاداری تمیز کردند.

امسال وضعیت بهداشتی هیات‌های عزاداری و محل‌های توزیع نذری نیز بسیار بهتر بود. با تدابیر شورای شهر و شهرداری، طرح «محرم پاک» اجرا شد. هیات‌ها و مردم نیز مشارکت بهتری داشتند و در برخی از هیات‌ها افرادی مسئول جمع‌آوری لیوان‌های یک بار مصرف و دیگر زباله‌های ریخته شده بودند.

حبیب‌الله مهرابی، رییس شورای شهر گراش، در پیامی از همکاری مردم، هیات‌های عزاداری و گروه دستکش‌سفیدها برای این که نظافت مراسم عزاداری امسال بهتر از سال‌های گذشته بود، تقدیر کرد. رییس شورا، هماهنگی انجام شده از سوی شهردار و روابط عمومی شهرداری و گروه‌بندی پاکبانان شرکت اقبال‌گستر فیروزآباد را نیز دراین امر موثر دانسته است. متن این پیام تقدیر به این شرح است:

مهندس عبدالهی نیز به نمایندگی از گروه دستکش‌سفیدها، از زحمات شورا، شهرداری، هیات‌ها و تمامی مردمی که در نتیجه دادن این طرح کمک کردند تشکر کرد و گفت: «هدف همه دوستان رسیدن به همین نقطه بود: این که لزوم پاکیزگی در عزاداری‌ها را فراموش نکنیم.» او از تک‌تک کسانی که در این چند شب در این طرح شرکت کردند نام می‌برد و از آنها تشکر می‌کند و می‌افزاید: «در مقابل زحمات این دوستان، من کار زیادی نکرده‌ام. امیدوارم این طرح را متعلق به یک فرد یا گروه ندانیم، و در همه سال‌های آینده، «محرم پاک» داشته باشیم.»

با حرکت امسال این امید وجود دارد که در سال بعد با فرهنگ‌سازی مشکل زباله‌های عزاداری حل شود و گراش را بتوان شهری با محرم کاملا پاک نامید. عکس‌های احمدرضا سجادی را از حضور دستکش‌سفیدها در شب‌های محرم امسال ببینید.

خروج از نسخه موبایل