نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

از معلمان نمونه گراش تقدیر شد

DSC05879

امروز سالن سراجی یک روز پس از روز معلم، محل حضور فرهنگیان شهر بود. دانش‌آموزان خردسال، در محل در ورودی سالن ایستاده و با ریختن گل بر سر میهمانان برنامه به آنان خوشامد می‌گفتند. در غیاب مهروری، رئیس آموزش و پرورش گراش که در سفر عتبات عالیات به سر می‌برد، محمد حسین خواجه‌زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس، میهمان ویژه این مراسم بود. در ردیف اول به جز حجت‌الاسلام حلاجی، امام جمعه و دهقانی، معاون فرمانداری شهرستان، ۹ صندلی نیز مخصوص معلمان نمونه سال تحصیلی ۹۰-۹۱ بود که هدایای خود را در پایان مراسم دریافت کردند.

حاج احمد درویشی، از قدیمی‌ترین معلمان گراش و رئیس سابق اداره آموزش و پرورش گراش، اولین سخنران این جلسه بود. او با ذکر خاطراتی از سالهای نخست خدمت خود در کسوت معلمی، به مقایسه دوران قبل از انقلاب و پیشرفت‌های کنونی کشور، پس از انقلاب اسلامی پرداخت.

خواجه‌زاده معاون آموزش متوسطه فارس نیز در سخنانی با ذکر این نکته که پیشرفت هر جامعه فراتر از اندیشه معلمانش نیست، گفت: آموزش و پرورش در آستانه یک تحول اساسی است. در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بیش از بیست سال برای تنظیم آن زمان برده است، تحول در نیروی انسانی، محتوای درسی و شیوه تدریس از مهم‌ترین ارکان آن است. خواجه‌زاده درباره نقش معلم در سند تحول آموزش و پرورش توضیح داد: نقش معلم در این سند به عنوان اسوه‌ای امین و بصیر برای دانش‌آموزان تعریف شده است.

از نه نفر معلم نمونه امسال، پنج نفر در مقطع ابتدایی انتخاب شده بودند. باقر طاهری، آموزگار پنجم دبستان شهید قاسمی فداغ و خانم‌ها مرضیه زینل‌زاده، معلم پایه اول دبستان شهید عالمی، رفعت حجاری‌فرد، پایه سوم دبستان شهید بهزادی، زیبا سعادت، معاون دبستان حضرت زینب و سیما فرجی، مدیر دبستان پاکزاد با حضور بر روی سن، هدایای خود دریافت کردند. خانم‌ها نفیسه رحمانیان، دبیر معارف دبیرستان کوثر و هنرستان زاهدی و روحی افکاری، دبیر زیست‌شناسی از دیگر معلمان نمونه امسال بودند. مصطفی معتمدی، معاون پرورشی دبیرستان حضرت ولی‌عصر (عج) و سید هاشم طباطبایی دبیر راهنمایی سعادت نیز در جمع معلمان برتر امسال بودند.

گفتنی است در این مراسم به مناسبت آخرین سال خدمت سه نفر از معلمان و بازنشست شدنشان از سهیلا امینی، نعیمه شاکر‌پور و ابراهیم خرم‌دل نیز تقدیر شد. از خانواده مرحوم حسن کریم‌پور نیز که در سال تحصیلی جاری جان خود را از دست داده بود در این مراسم دلجویی شد.

DSC05879
خروج از نسخه موبایل