نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

دو محله، دو شب، دو سرقت از منزل

Mask Serqat گریشنا: پنج‌شنبه و جمعه هفته‌ی گذشته، دو سرقت از منزل در دو محله‌یِ دور از هم در گراش صورت گرفت. نیروی انتظامی می‌گوید در حال بررسی سرقت‌هاست.

سرقت در سی دقیقه

سرقت اول در اوایل شب پنج‌شنبه، ۱۲ شهریور، از منزل جواد آزم در خیابان بسیج رخ داد.

آزم ساعت ۸ از خانه خارج می‌شود، و وقتی ۴۵ دقیقه بعد به خانه برمی‌گردد، با قفل شکسته در حیاط مواجه می‌شود. سارق یا سارقان توپی در حیاط را شکسته‌اند و در را باز کرده و وارد شده‌اند، و لنگر در را از پشت انداخته‌اند. آزم و همسایگان از راه پشت بام همسایه‌ها وارد خانه می‌شوند، و مشاهده می‌کنند که علاوه بر در حیاط، قفل در هال و اتاق‌ها و کمدهای دیواری را هم شکسته‌اند و اموال قابل حمل را با خود برده‌اند، که بالغ بر صد میلیون تومان طلا و پول نقد است. سارقان قبل از رسیدن صاحب‌خانه، از راه پشت بام فرار کرده‌اند.

حسن‌نژاد، داماد آزم، که این وقایع را شرح می‌دهد، می‌گوید به فرد یا افراد خاصی مشکوک نیستند و ادامه می‌دهد: «منزل ایشان لب یک خیابان شلوغ و نزدیک مسجد است، و این اتفاق در شلوغ‌ترین زمان ممکن رخ داده است. افراد غریب زیادی در آن اطراف بوده‌اند، ولی چه کسی می‌تواند حدس بزند چه اتفاقی در جریان است؟» او چندباره تاکید می‌کند: «وقتی چنین اتفاقی در چنان مکان و زمانی می‌افتد، این احساس امنیت است که به سرقت رفته است، نه فقط پول و طلا.»

سرقت با پژو ۴۰۵ مشکی

منزل ناصر سرافراز در بلوار الله‌قلی‌خان طعمه‌ی سرقت دوم در روز جمعه، ۱۳ شهریور بود.

سرافراز که کارمند بانک ملت گراش است، اتفاق را این‌طور شرح می‌دهد: «دیروز عصر با اقوام به صحرا رفته بودیم، و قصد داشتیم آنجا بمانیم. تقریبا ساعت ۱۰:۳۰ شب بود که به ما خبر دادند در حیاط‌مان باز است. وقتی خودمان را رساندیم، دیدیم قفل مخفی در هال و همچنین در اتاق‌ها و کمد دیواری را هم شکسته‌اند، و مقداری طلا و لپ‌تاپ من را برده‌اند. آیفون تصویری خانه را هم برده بودند، چون ظاهرا دوست پسرم همان موقع زنگ زده و سارقان تصور کرده‌اند که تصویرشان در آیفون ذخیره می‌شود.»

سرافراز هم می‌گوید به فرد یا افراد خاصی مشکوک نیست، و توضیح می‌دهد: «کسانی که این اطراف بوده‌اند، متوجه حرکت یک پژوی ۴۰۵ مشکی‌رنگ تا بلوار امام حسین شده‌اند، اما پلاک ماشین را ندیده‌اند.»

پلیس در حال بررسی سرقت‌ها

سرگرد سهرابی، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گراش، به خبرنگار گریشنا می‌گوید: «فعلا در مرحله تحقیقات هستیم و امیدواریم با بررسی‌های انجام شده، به نتیجه برسیم.» او تاکید می‌کند: «گراش با توجه به همکاری مردم و اهتمام نیروی انتظامی، یکی از امن‌ترین شهرهاست، و قطعا تمام سعی‌مان را می‌کنیم که این فضای امن باقی بماند.»

سرگرد سهرابی در ادامه صحبت‌اش، به شهروندان توصیه‌هایی برای پیشگیری از سرقت می‌کند: «شب‌های پنج‌شنبه و جمعه اگر از خانه خارج می‌شوند، خانه را به اقوام و همسایگان بسپارند؛ و اگر مورد مشکوکی مشاهده کردند، مثلا ماشین یا موتور یا افراد مشکوک، سریعا به نیروی انتظامی اطلاع دهند.»

خروج از نسخه موبایل