گریشنا: جمشید جعفرپور طی نامهای، اعتراض خود را از تاخیر ۹ساعته پرواز ایرانایر از مبدا تهران به لار و لغو پرواز ۳۲۷ این شرکت هواپیمایی از لار به تهران، به گوش مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایرانایر رساند.
جعفرپور در متن این نامه نوشته است:
متاسفانه پرواز شماره ۳۲۶ در تاریخ بیست و هفتم مردادماه آن هواپیمایی در مسیر تهران – لار که طبق برنامه قرار بود ساعت هفت صبح انجام شود، با ۹ ساعت تاخیر در ساعت چهار بعدازظهر انجام شد. درباره این تاخیر طولانی نکات زیر قابل توجه است:
هرچند بروز نقص فنی در پروازها گاهی قابل پیشبینی نیست، ولی آن چه بیش از همه مسافران این پرواز را که افراد مسن تا نوزادان تازه متولد را شامل میشد آزار داده، عدم اطلاعرسانی کافی در خصوص میزان تاخیر و سردرگمی و ابهام و نگرانیهای ناشی از این بیاطلاعی بوده است.
برخی از مسافران این پرواز میبایست پس از ورود به لار، از فرودگاه لارستان به مقصد کویت پرواز نمایند، که طبیعتا سفر بعدی آنان نیز با تاخیر فراوان در ساعت ۸ شب انجام شده است.
از همه تاسفبارتر که این موضوع ارتباطی با نقص فنی هم ندارد، تصمیم مسئولان مبنی بر لغو پرواز شماره ۳۲۷ لار – تهران بوده، با این استدلال که امکان نشست و برخاست پرواز در شب در این فرودگاه وجود ندارد، و این در حالی است که پرواز لار-کویت در شب انجام شده و قبلا به مدت یک سال پروازهای آن شرکت از لار به تهران نیمهشبها انجام میشده است و این فرودگاه به سیستم روشنایی استاندارد مجهز است.
این تصمیم غیر مسئولانه باعث نارضایتی و به هم خوردن بسیاری از امور برنامهریزی شده گردیده و خسارات مادی و معنوی را هم در پی داشته است.
از این رو درخواست میشود با لغو پرواز ۳۲۷ لار به تهران و نسبت مسئولان این تصمیم غیر مسئولانه و غیر مدبرانه که موجب نارضایتی مسافران و خانوادههای آنان را فراهم آورده، اخذ تصمیم شود.
و برابر قانون هرچه سریعتر نسبت به بازپرداخت سیدرصد بهای بلیط مسافران پروازهای مورد اشاره اقدام شود. برای پیشگیری از سردرگمی و نارضایتی موارد نقص فنی در آینده راههای اطلاعرسانی مناسب به مسافران متناسب با شان و کرامت آنان طراحی و اجرا شود.