نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

با وجود مخالفت نمایندگان، افشانی استاندار فارس شد

گریشنا: با وجود مخالفت نمایندگان فارس در مجلس، هیات دولت سید محمدعلی افشانی را به عنوان استاندار فارس منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در جلسه امروز چهارشنبه هیات وزیران استانداران جدید فارس و قم منصوب شدند. با تصویب هیات وزیران سید محمدعلی افشانی و سید مهدی صادقی به ترتیب به عنوان استانداران جدید استان فارس و قم منصوب شدند.

اوایل تیر ماه سید محمد احمدی از سمت استانداری فارس برای شرکت درانتخابات مجلس استعفا داد و وزیر کشور در حکمی خلیل رضاییان را به عنوان سرپرست استانداری فارس منصوب کرد. هر چند گفته شد احمدی برای شرکت در انتخابات مجلس استعفا داده است اما به نظر می‌رسد که عوامل دیگری نیز دراین استعفا موثر بوده است.

استعفای نمایشی نمایندگان فارس

با استعفای استاندار فارس، گزینه‌های مختلفی برای تصدی صندلی استانداری معرفی شد که هر کدام مخالفان خاص خود را داشتند، تا در نهایت سید محمدعلی افشانی از سوی وزارت کشور به دولت معرفی شد.

از زمانی که نام افشانی به عنوان گزینه استانداری فارس مطرح شد، برخی گروه‌ها با این گزینه مخالفت کردند. مهم‌ترین مخالفت از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود. یکشنبه ۲۱ تیرماه ۱۶ نفر از ۱۸ نماینده استان فارس از جمله جمشید جعفرپور نماینده لارستان، خنج و گراش در مجلس نهم به صورت دسته‌جمعی استعفا دادند. استعفایی که بیشتر اعلام اعتراض بود تا این که عملی شود.

هم‌زمان با استعفا، نمایندگان فارس به دنبال استیضاح وزیر کشور هم هستند. امروز با معرفی رسمی استاندار فارس باید منتظر واکنش نمایندگان فارس به این انتصاب بود.

سوابق افشانی

به گزارش فارس سید محمدعلی افشانی از فعالان اصلاح‌طلب استان کهگیلویه و بویر احمد و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است.

وی در سابقه مدیریتی خود معاونت استانداری‌های خوزستان، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد، معاونت وزیر آموزش و پرورش و همچنین ریاست ستاد نوسازی مدارس کشور را در کارنامه دارد.

خروج از نسخه موبایل