نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

کلاس تابستان ۱: کانون پرورش فکری

گریشنا: تابستان برای دانش‌آموزان مترادف است با اوقات فراغت، سرگرمی و بازی و البته کلاس‌های آموزشی. ادارات و نهادهای مختلفی تلاش می‌کنند این اوقات گرم را به فرصتی بدل کنند که دانش‌آموزان بتوانند علاقه‌مندی‌هایشان را دنبال کنند و چیزهایی بیاموزند. خبرنگار گریشنا سعی کرده است کلاس‌های تابستانی را در یک مجموعه خبری معرفی کند.

 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گراش زیر نظر آموزش و پرورش در حال فعالیت است. این کانون در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۰ شروع به کار کرد، و مخاطب اصلی برنامه‌هایش بین هفت تا هفده سال سن دارند.

رویا توکلی با مدرک لیسانس علوم تربیتی، مسوول و مربی فرهنگی کانون است، و زینب کوزلی با مدرک لیسانس گرافیک مربی هنری است. نیروهای این مرکز فرهنگی هنری قبل از استخدام، گزینش شده‌اند و دوره‌های بدو خدمت را گذرانده‌اند. با این حال، دوره‌های آموزشی برای مربیان همچنان ادامه دارد و معلومات این مربیان به طور مداوم به‌روز می‌شود.

کانون پرورش فکری در گراش به ارائه‌ی برنامه‌های متنوعی می‌پردازد. در بخش فعالیت‌های فرهنگی؛ کلاس‌های مطالعه و امانت کتاب، قصه‌گویی، آشنایی با قرآن و حدیث، نشریه‌نگاری، فعالیت‌های علمی، اردو و بازدید‌های علمی و فرهنگی، کاردستی، نقد و نمایش فیلم، شعر خوانی، روخوانی کتاب، نمایش خلاق در حال برگزاری است. در قسمت هنری نیز کلاس‌های نقاشی، سفالگری، خوشنویسی، پویانمایی و … فعال است.

روزها و ساعت‌های فعالیت کانون به شرح زیر است: روزهای شنبه و سه‌شنبه بعدازظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۸، کودکان و نوجوانان پسر (۷ تا ۱۷ سال)؛ روزهای یکشنبه و چهارشنبه بعدازظهر از ساعت ۱۴ الی ۱۸ نوجوانان دختر (۱۲ الی ۱۷ سال)؛ روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه صبح از ساعت ۸ الی ۱۲ کودکان دختر (۷ الی ۱۱سال).

داشتن حداقل هفت سال و حداکثر هفده سال سن، یک قطعه عکس ۴*۳، کپی صفحه اول شناسنامه، تکمیل کارت درخواست عضویت و پرداخت حق عضویت یک‌ساله به مبلغ بیست ‌و پنج هزار تومان و استفاده از کلیه فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون از شرایط عضویت در مرکز فرهنگی هنری گراش است.

این کانون در بلوار فلسطین، شهرک فرهنگیان قرار دارد و ۵۲۴۵۱۷۶۶ شماره تماس کانون است. با توجه به این که این کانون در یک ساختمان نوساز قرار دارد و امکانات و تجهیزات خوبی نیز دارد، به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل ناشناخته ماندن آن، بعد مسافت این کانون از مرکز شهر باشد.

خروج از نسخه موبایل