نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

حادثه ساختمانی به خیر گذشت

گریشنا: کارگران ساختمان از ریزش سقف ساختمان در حال ساخت، جان سالم به در بردند.

به گزارش خبرنگار گریشنا، ساعت ۹ صبح امروز، هفتم تیر ماه، سقف ساختمان نیمه‌تمام دکتر مصطفی حسینی که جنب بیت‌الزهرا (س) قرار دارد، ریزش کرد. به سراغ تراشکاری که در همسایگی این ساختمان بود رفتیم و از او جزئیات ماجرا را پرسیدم. او این حادثه را این‌گونه شرح می‌دهد: «در مغازه را که باز می‌کردم، ماشین پمپ بتن‌ریز در حال ریختن بتن بود. نزدیک دو سه بار بتن‌ریزی انجام شد، که حوالی ساعت ۹ با شنیدن صدای مهیبی از مغازه بیرون آمدم و دیدم سقف ساختمان در حال ساخت، ریزش کرده و کارگرانی که لابه‌لای داربست‌ها گیر کرده بودند، سعی می‌کردند خودشان را بیرون بکشند.»

کارگر افغانی که در جمع دیگر همکاران‌اش ایستاده بود در مورد این اتفاق می‌گفت: «کار بتن‌ریزی تمام شده بود و کارگران همه روی سقف یک‌جا جمع بودیم به جز کارگر ماله‌زن که در حال ماله‌زنی بود. در همین حین با شنیدن صدای شکسته شدن و لرزش سقف همه‌ سعی کردیم فرار کنیم و هر کدام با پریدن به سمتی در تلاش بودیم جان‌مان را نجات دهیم. خوشبختانه در این حادثه کسی آسیبی ندید به جز کارگر ماله‌زن که وسط ساختمان بود و فرصت فرار پیدا نکرده بود. او از ناحیه‌ی کتف دچار آسیب شده بود که بلافاصله به برای درمان به بیمارستان منتقل شد.»

به سراغ مهندس مرتضی وقارفرد، عضو هیات رئیسه‌ی نظام مهندسی که در حال نظارت از ساختمان بود، رفتیم و دلیل این حادثه را از او پرسیدم. او در جواب می‌گوید: «فاصله‌ی نامناسب داربست‌ها و مهاربندی نامناسب دلیل این حادثه بود. در واقع هم مسئولان داربست و هم مهندس ناظر که می‌بایست بر روی نحوه‌ی بستن داربست نظارت داشته باشد،در این حادثه مقصر هستند.»

 

خروج از نسخه موبایل