نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

افتتاح یک مسجد در ورزشگاه گراش

گریشنا: مسجد امام حسین (ع) واقع در اداره ورزش و جوانان با حضور اصغر فرودی فرماندار گراش، مسولین دستگاه‌های اجرایی، هیات‌های ورزشی و جمعی از مردم افتتاح شد.

به گزارش فرمانداری؛ حاج علی اکبر و حاج علی اصغر محسن‌زاده به یاد مرحوم حاج حسین محسن‌زاده بانی ساخت این مسجد هستند. این مسجد با زیربنای ۲۶۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیون تومان احداث شده است.

اصغر فرودی فرماندار گراش در این برنامه گفت: «خدا را شاکریم که این پروژه معنوی، اجتماعی و ورزشی در نظام مقدس جمهوری اسلامی با همراهی خیرین به بهره‌برداری رسید.»

اصغر فرودی با اشاره به جایگاه مسجد در نظام اسلامی و کارکرد آن در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی گفت: «ریشه و هسته انقلاب از مسجد شکل گرفت و اگر بخواهیم انقلاب را تقویت کنیم باید مساجد را آباد نگه داریم.»

وی با تشکر از خیرین شهرستان گفت: «ساخت مسجد در اسلام مهم ارزیابی می‌شود و آبادانی و حضور مردم در آن بیشتر مورد تاکید قرار دارد.»

فرودی با بیان اینکه مسجد راهبرد اساسی برای پیشبرد اهداف انقلاب و اسلام است، تاکید کرد: «با توجه به توطئه‌های دشمنان و شبیخون فرهنگی و تضعیف اعتقادات جوانان امروز نیاز است به قشر جوان توجه کرد و مساجد به عنوان یک جایگاه فرهنگی و مذهبی می‌تواند اقدامات گسترده در این زمینه داشنه باشد.»

فرماندار گراش اداره ورزش و جوانان را پس از اداره راه و شهرسازی دارای بیشترین اعتبارات دولتی دانست و گفت: «در تامین اعتبارات و تقسیم اعتبارات در حوزه ورزش می‌بایست با دغدغه نگاه شود و سال گذشنه اعتبارات خوبی اختصاص داده شده است که مشکلات موجود در اداره کل ورزش و جوانان فارس به طور کامل جذب نشده است. »
حسینی، امام جمعه گراش، ساخت مسجد را یک عمل خداپسندانه عنوان کرد و گفت: «توسعه و ساخت مسجد باید در شهرستان متوازن باشد. هر کس یک وجب از مسجد را بسازد یا آباد کند اجر و پاداش اخروی دارد.»

امام جمعه گراش این مسجد از نظر سادگی و شیک بودن را به عنوان یک الگو دانست و در مورد ضعف مساجد گراش گفت: «یکی از ضعف‌های ما نبود عالم محلی است. عالم است که مسجد را زنده نگه می‌دارد.»

این پروژه در تیر ماه سال گذشته با حضور فرماندار، هیات امنا اداره ورزش و جوانان و برخی از معتمدین کلنگ‌زنی شد. اکبری، ریس اداره ورزش و جوانان و چترآذر، عضو هیات امنا این اداره، در این جلسه از خیرین و حضور مسولین و مردم تقدیر کردند.

خروج از نسخه موبایل