نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

اداره محیط زیست در یک سال گذشته

گریشنا: با وجود ارتباط مستقیمی که روزانه با محیط زیست داریم، گاهی از آن غافل می‌شویم و از تاثیراتی که ما بر محیط داریم و تاثیراتی که محیط بر ما دارد، ساده می‌گذریم.

هفته‌ی محیط زیست، بهانه‌‌ی خوبی بود به سراغ محمد جمالی، رئیس اداره‌ی محیط زیست برویم. اداره‌ای که بر خلاف سازمان کشوری محیط زیست خیلی کم  سر و صدا است و در سال گذشته هیچ خبری از منتشر نشده بود. در نهایت جمالی به دادن گزارشی از عملکرد سالانه اکتفا کرد. او به صورت موردی عملکرد یک ساله‌ی این اداره را برای ما لیست کرده است. این گزارش کوتاه را با هم می‌خوانیم.

سی‌ویک مورد مجوز احداث، سیزده مورد مجوز بهره‌برداری از پروژه‌ها، دو مورد طرح توسعه، پنج مورد ساماندهی اماکن دفن زباله روستایی در روستاهای آغصه، خلیلی، فداغ، لب‌اشکن، بشیرآباد و زینل‌آباد، ساماندهی محل دفن زباله‌ی شهری گراش، ساماندهی و مدیریت زباله‌های عفونی شهرستان، خریداری و مجهز کردن بیمارستان به دستگاه اتوکلاو استریل، ساماندهی و بهینه‌سازی سیستم فاضلاب بیمارستان امیر‌المومنین علی(ع)، ساماندهی و بهینه‌سازی فاضلاب کشتارگاه دام، برگزاری مناسبت‌های زیست محیطی، کمک و حمایت به شکل‌گیری سازمان‌های مردم نهاد مانند گروه نگهداری و بهره‌برداری از آنغوزه گراش، برگزاری دوره‌ی آموزشی زیست محیطی و دولت سبز برای کلیه‌ی فرهنگیان با همکاری آموزش و پرورش، نظارت بر فعالیت و کنترل آلودگی‌های واحد‌های صنعتی، پنج مورد برخورد با متخلفین شکار و صید از جمله فعالیت‌های اداره‌ی محیط زیست در سال گذشته محسوب می‌شود.

جمالی، نداشتن نیروی کار و کارشناسان محیط زیست و تخلفات شکار را از جمله مشکلات بزرگ اداره دانست و امیدوار بود با تکمیل چارت سازمانی محیط زیست باری از مشکلات این اداره برداشته شود.

 

خروج از نسخه موبایل