نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

دو مجوز دبیرستان نمونه دولتی برای گراش

پایان فروردین، آخرین مهلت ثبت‌نام اعلام شده است. سال آینده تحصیلی، دو دبیرستان نمونه دولتی به مدارس شهرستان اضافه می‌شود. مجوز این دو دبیرستان سال گذشته ابلاغ شده است که با اطلاع رسانی اداره آموزش و پرورش، در روستاها و بخش مرکزی شهرستان، کار ثبت‌نام آن در مراحل پایانی است. محمد‌علی فرجی معاونت آموزشی اداره آموزش و پرورش گراش درباره ظرفیت این دو دبیرستان توضیح داد: هر مدرسه ۶۰ نفر در پایه اول و ۳۰ نفر را در پایه دوم تحصیلی می‌پذیرد. مکان این دو دبیرستان نیز برای پسران دبیرستان کامروا و برای دختران آموزشگاه امام رضا (ع) در نظر گرفته شده است. هرچند هم‌اکنون آموزشگاه امام رضا (ع) به عنوان مجتمع اداری شهرستان شناخته می‌شود ولی با این حساب ادارات گراش باید به جای دیگری نقل مکان کنند.

فرجی زمان برگزاری آزمون را دوم تیرماه اعلام کرد. او با توجه به تغییراتی که در منابع آزمون ایجاد شده است، از دانش‌آموزان خواست به سایت آموزش و پرورش و یا مدیریت مدارس مراجعه کنند. اخذ مجوز دبیرستان پسرانه با پیگیری آقای حسنی نماینده مردم در مجلس محقق شده است و مجوز مدرسه دخترانه نیز پس از آن با نامه‌نگاری از طرف اداره آموزش و پرورش کسب شده است.

با توجه به مشکل اساسی در سیستم آموزشی گراش که کمبود دانش‌آموز است، به نظر می‌رسد این دو دبیرستان رمق مدارس دیگر را بگیرد. اما فرجی، برخلاف این نظر، عقیده دارد تا جایی که باعث شود کیفیت آموزشی در شهرستان را بالا ببرد و موجب تغییری در نگرش مردم نسبت به تحصیل داشته باشد خوب است. به صورت معمول حق انتخاب معلمان در این مدارس برعهده مدیران است. محمد‌علی فرجی درباره انتخاب مدیران این دو دبیرستان توضیح داد: هنوز برای این انتخاب کمی زود است. به زودی با انتخاب سه مدیر و معرفی آنان به اداره کل استان مدیران این مدارس توسط اداره کل معرفی خواهند شد.

خروج از نسخه موبایل