نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

بزرگداشت روز معلم در بخش ارد

mohalem7

گریشنا: همایش بزرگداشت مقام معلم، سه شنبه، پانزدهم فروردی، همزمان با نماز مغرب و عشا در حسینیه خامس آل عبا در بخش ارد برگزار شد.
به گزارش یونس آفتاب؛ در این همایش شاهچراغ، امام جمعه‌ی بخش ارد، درویشی، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش و مسئولین محلی و معلمان بخش ارد حضور داشتند. این برنامه با تلاوت آیات کلام الله مجید توسط معلم قرآنی، حمیدرضا کارگرفرد شروع شد.

سیدرضا شاهچراغ امام جمعه‌ی بخش ارد ضمن تبریک هفته‌ی معلم به نکاتی پیرامون جایگاه ویژه‌ی معلم در نظام اسلامی پرداخت. شاهچراغ گفت:«برخلاف نظام‌های غربی که همه چیز براساس مادیات ارزش‌گذاری می‌شود اما در نظام اسلامی ارزش کار معلم و علم آموزی را نمی‌توان با مادیات ارزش‌گذاری کرد.»

او خاطرنشان کرد: «وظیفه معلم فقط آموزش نیست، بلکه براساس اصول اسلامی در کنار آموزش باید به پرورش و تربیت دانش‌آموزان نیز اهتمام داشته باشد.» او در ادامه افزود:«باید در سطح مدیریت شهرستان نگاه عادلانه به همه‌ی نقاط وجود داشته باشد، هم در توزیع بودجه و هم در تقسیم‌بندی معلمان باید دقت کافی در این زمینه صورت پذیرد به خصوص اگر معلم با تجربه‌ای در روستا و بخش فعالیت می‌کند به بهانه‌های مختلف او را جذب مدارس شهرستان نکنیم.»
او ضمن اشاره به مطالبات بحق معلمان گفت: «وظیفه نظام اسلامی است به این مطالبات پاسخ دهد و البته تاکنون پاسخ داده و رسیدگی نموده است. اما معلمین عزیز هم آیا به وظایف شغلی خود عمل نموده‌اند؟ آیا همین اندازه که به شغل دوم خود اهتمام دارند برای وظیفه‌ی معلمی نیز دقت نظر دارند؟ یکی از مشکللاتی که در این منطقه وجود دارد، ترک تحصیل دانش آموزان است و ما برای این کار چقدر برنامه‌ریزی کرده‌ایم؟ چقدر دانش آموزان را به تحصیل ترغیب کرده‌ایم؟ باید از کارشناسان باتجربه استفاده کنیم و این مشکل منطقه را برطرف کنیم.»

درویشی، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش ضمن تبریک هفته‌ی معلم گفت: «تجلیل از مقام معلم، تجلیل از علم، تجلیل از عشق، تجلیل از نور و روشنایی و تجلیل از پیامبران عظیم الشأن الهی است.»
او همچنین بیان کرد:« کار پیامبران تزکیه و تعلیم است که با بی‌توجهی در کشور ما آموزش بر پرورش مقدم شده است ولی در قرآن “یزکیهم و یعلمهم” آمده است یعنی اول تزکیه و سپس تعلیم.»
او با تکذیب شایعه‌ی تعطیلی نمایندگی آموزش و پرورش ارد گفت:«اصلا این موضوع صحت ندارد و ما هیچ نظری خلاف عدالت نداریم. البته در کشور مجوز جدید نمایندگی نمی‌دهند ولی ما تا جایی که مقدور است سعی می‌کنیم این اتفاق نیافتد چون واقعا نمایندگی ارد کمک ‌کار ماست و خیلی از مشکلات ما را در بخش ارد حل می‌کند.»

درویشی با اشاره به صحبت‌های شاهچراغ امام جمعه بخش ارد خاطرنشان کرد:«براساس امتیاز‌بندی معلمان و بنابر درخواست خود آنها پست‌بندی صورت می‌گیرد و قطعاً از طرف آموزش و پرورش شهرستان هیچ بی‌عدالتی صورت نمی‌گیرد.»
در ادامه از محمدجواد دلام،مسئول نمایندگی بخش ارد، قاسم منصوری، مدیر مجتمع فردوسی و خانم صحرانورد، مدیر مجتمع حضرت زینب(س) با اهدای لوح یادبود تقدیر و تشکر به عمل آمد.
این مراسم با پذیرایی شام به پایان رسید.

mohalem7

 

 

 

خروج از نسخه موبایل