نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

برنامه شهرداری برای سال ۹۴ منتشر شد

گریشنا: روابط عمومی شهرداری گراش به مناسبت روز شورا، مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری گراش برای سال ۹۴ را منتشر کرد.

به گزارش سایت روابط عمومی شهرداری گراش با شروع سال جدید و عزم مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر گراش برای ارائه خدماتی بهتر و داشتن شهری آبادتر از همیشه، شهرداری گراش برنامه‌های سال جاری خود را در شاخه‎های مختلف عمرانی، فرهنگی، زیباسازی و غیره به شرح ذیل مدون و آماده اجرا نموده است.

حذف هزینه‌های اضافی / پرداخت بدهی‌ها

در قدم اول با تصویب شورای محترم اسلامی شهر، حذف هزینه های اضافی شهرداری در دستور کار قرار گرفت و با واگذاری واحدهای خدمات شهری،  فضای سبز، کشتارگاه و اخذ عوارض خودروها  از طریق برگزاری مناقصه به بخش خصوصی این امر محقق گردید. واحدهای فضای سبز و امور خدمات شهر  با انعقاد قرارداد در اردیبهشت ماه به بخش خصوصی واگذار گردید و کشتارگاه نیز  به زودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. همچنین جهت کاهش هزینه های عمرانی و زیباسازی شهر، با ایجاد رقابت بیش از پیش در مناقصات بین پیمانکاران منطقه و حتی استان شرایط بهتری در راستای کاهش هزینه های عملیات عمرانی فراهم آمده که شرح جزئیات آن در شماره ی آینده نشریه شهر ما گراش (نشریه داخلی شهرداری گراش) به چاپ خواهد رسید.

اقدامی دیگر جهت کاهش هزینه‌ها، ساماندهی ناوگان حمل و نقل شهرداری است. خارج‌سازی ماشین آلات فرسوده از ناوگان حمل و نقل شهرداری، تعمیر و حتی خرید و به کارگیری ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین جدید حاصل تصمیمی دوراندیشانه جهت ارائه خدمات عمرانی و خدماتی مطلوب شهروندان گرامی برای بلند مدت است که در حال حاضر موتور کامل جهت راه اندازی دستگاه گریدر، دو دستگاه ایسوزو پرس زباله، یک دستگاه ایسوزو جارو زن، یک دستگاه نیسان پرس زباله، یک دستگاه سیمی تریلی و دو دستگاه سواری خریداری شده و  تعمیر کامل بنز کمپرسی و تعمیر کامل بنز خاور آب پاش نیز انجام شده که به زودی به چرخه ی خدمت وارد خواهند شد. لازم به ذکر است تاکنون ۷۰ درصد از بدهی های معوق و گذشته شهرداری به پیمانکاران نیز پرداخت گردیده است.

درآمدهای پایدار

اقدام بعدی شهرداری یافتن راهی برای داشتن درآمدی پایدار است. در این خصوص مذاکرات لازم جهت نهایی ساختن طرح احداث کارخانه های آسفالت و سنگ شکن در حال انجام است که بخشی از مراحل اخذ مجوز و غیره نیز به پایان رسیده است. اجرای این  طرح ها علاوه بر درآمد‌زایی، بخش زیادی از هزینه ها را نیز کاهش خواهد داد. ضمنا احداث مجموعه تجاری فرهنگی و تفریحی نیز با مشارکت بخش خصوصی دردستور کار شهرداری قرار دارد.

آسفالت‌ها

در ادامه‌ی روند آسفالت معابر و خیابان های سطح شهر پس از لکه گیری های آسفالت خیابان های سطح شهر در ایام نوروز، با خرید قیر سهمیه‌ای در اوایل سال جاری عملیات آسفالت شروع شده است. کوچه شماره ۲ خیابان شهید مطهری و ادامه بلوار الله قلی خان مقتدری در مرحله قیرپاشی و آسفالت است، و به زودی آسفالت انتهای خیابان بسیج، ترمیم و روکش آسفالت دور میدان شهید بهشتی، روبروی بیمارستان و اورژانس و سایر معابر و شوارعی که در نوبت آسفالت قرار گرفته اند به پایان خواهد رسید.

پروژه‌های عمرانی

پارک محبی واقع در خیابان شهید مطهری اولین پارکی است که در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. این پارک قرار بود ۹ اردیبهشت همزمان با روز شوراها افتتاح و به بهره برداری برسد که با مقارن شدن با سفر هیأت دولت به استان، افتتاح این پارک به بعد از آن موکول گردید. پارک محبی که بخشی از هزینه آن توسط خیر گراشی حاج عبدالحسین محبی فراهم آمده است شامل فضای سبز، فضای بازی کودکان، آب نما ، آلاچیق، ست ورزشی، میز شطرنج، نیمکت و نورپردازی زیبای شبانه است که محیطی آرام را برای اهالی محل و سایر همشهریان فراهم می‌سازد.

علاوه بر این، با اعلام برنده مناقصه جهت اجرای ادامه بلوار خلیج فارس به طول ۳ کیلومتر، این پروژه نیز از هفته آینده شروع خواهد شد. رفوژگذاری این مسیر با عرض ۴ متر از ابتدای شهر و تا سرحد کوه معروف به «نئزه» ادامه خواهد یافت و باندهای شمالی و جنوبی آن از هم مجزا و سپس روشنایی این مسیر انجام خواهد شد. از سوی دیگر ورودی شهر از سمت اوز و میدان ولایت  همچنان در مرحله مطالعات اجرایی است. سال گذشته مسیرهای عبور و مرور اطراف این میدان زیرسازی و آسفالت شد و به زودی زیباسازی فضای کل میدان نیز آغاز خواهد شد. علت تأخیر در شروع این عملیات، عدم ارائه طراحی و ایده های نو و هدفمند توسط مهندسین و طراحان می باشد به گونه ای که هم فضای مدرنیته و هم فضای سنتی شهر در آن دیده شود. شهرداری گراش طی فراخوانی از کلیه طراحان و مهندسین دعوت نمود تا طرحی ابتکاری و خلاقانه جهت این میدان ارائه دهند، لکن تاکنون طرحی مناسب جهت المان آن ارائه نشده است. با این حال طرح فضاسازی محوطه میدان و اطراف المان به تصویب رسیده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

در بحث پروژه های عمرانی و زیباسازی فضای شهر مطالعات اولیه جهت اجرای فاز اول پروژه زیباسازی کلات به همراه مطالعات و انجام عملیات نقشه برداری هفت برکه و مسیر منتهی به برکه حاج اسداله و برکه کل آغاز شده است. در این بخش تصمیم بر آن است که آب‌های این دو برکه جهت ایجاد فضایی زیبا به کلات منتقل شود. شهرداری در قدم اول سال گذشته طرح لوله کشی مسیر انتقال آب به کلات را اجرا نمود و در قدم بعدی با دعوت از مهندسین مجرب استان مطالعات شیب بندی خیابان‌ها و کوچه های منتهی به برکه ها را انجام داد تا فاضلاب شهری این خیابان ها مستقیما به فاضلاب اصلی شهر منتقل گردد و از ورود فاضلاب به برکه ها جلوگیری شود. در مرحله بعد، بحث تصفیه و بهداشت آب و سپس انتقال آن به کلات انجام خواهد گرفت. با انجام این کار فضای مناسب جهت زیباسازی مسیر تاریخی و فرهنگی هفت برکه به سمت برکه حاج اسداله میسر خواهد گشت و شهرداری با اجرای سنگ فرش مسیر و نورپردازی و آماده سازی فضای اطراف هفت برکه این پروژه را به سرانجام خواهد رسانید.

در همین راستا مذاکرات اولیه با بخش خصوصی در جهت انجام عملیات طرح استفاده از فاضلاب انتهای خیابان بسیج به منظور برگشت آب به چرخه مصرف نیز انجام شده است و امیدواریم با مناسب شدن شرایط اجرای پروژه مورد نظر این معضل نیز به فرصت و منفعت تبدیل شود.

نورپردازی

پس از نصب و راه اندازی نورافکن های سرچ‌لایت بر بام کلات، روشنایی بلوار الله قلی خان مقتدری با همکاری اداره محترم برق در دستور کار و در مراحل نهایی و اجرایی قرار دارد. همچنین جهت بلوار سپاه نیز تجهیزات لازم به منظور اجرای روشنایی بلوار و پیاده رو ها خریداری شده و به زودی نصب خواهد گردید. نورپردازی ها و آب نماهای پارک شهر، میدان شهید بهشتی، میدان شهید برزگران و پارک نارنج نیز تعمیر و تجهیز شده و در حال حاضر زیبایی بخش فضای شبانه شهرمان است.

سایر خدمات

با واگذاری اخذ عوارض خودروها به دفاتر پیشخوان دولت همشهریان عزیز می توانند با مراجعه به این دفاتر در مدت زمان کمتر و در ساعات بعد از ساعت اداری و با سهولت عوارض خودرو را پرداخت نمایند. شایان ذکر است برابر توافقات به عمل آمده، ابتدا عوارض صنوف و متعاقبا عوارض نوسازی علاوه بر عوارض خودروها طی چند روز آینده به دفاتر مورد نظر واگذار خواهد شد.

همچنین با راه اندازی مجدد سامانه ۱۳۷، شهرداری گراش آماده شنیدن نظرات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان عزیز است.

خروج از نسخه موبایل