نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

ده مسجد گراش آماده پذیرایی از معتکفین

گریشنا: مراسم اعتکاف امسال در ده مسجد شهری و روستایی شهرستان گراش برگزار می‌شود.

به گزارش فاطمه شادی، خبرنگار گریشنا، طی تماسی که با عبدالرضا پورشمسی از اداره تبلیغات اسلامی داشت، او درباره مراسم اعتکاف امسال گفت: «در روز چهارشنبه، دوم اردیبهشت، جلسه‌ای با مسئولیت اداره تبلیغات شهرستان گراش برگزار شد که طی آن قرار بر این شد که در ده مسجد شهری و روستایی مراسم اعتکاف برگزار شود. چهار مسجد آن در گراش است.»

در گراش مساجد حضرت امیرالمؤمنین (ع)، حضرت صاحب‌الزمان (عج) و مسجد امام زین‌العابدین (ع) مخصوص خانم‌ها و مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) نیز برای آقایان است.

در فداغ و ارد نیز هر کدام دو مسجد در نظر گرفته شده است که یکی برای خانم‌ها و دیگری برای آقایان است. در خلیلی و زینل‌آباد نیز هر کدام یک مسجد برای خانم‌ها در نظر گرفته شده است.

از سیزده رجب که این مراسم معنوی آغاز می‌شود، در مساجد مشخص شده برنامه‌های متعددی چون مسائل احکام، پرسش و پاسخ، جلسات توجیهی، نماز جماعت، مسائل روشنگری و سیاسی و مباحث روز، زیارت عاشورا، دعای علقمه، تلاوت قرآن، برنامه‌های داخلی چون سخنرانی و … برگزار خواهد شد. برنامه‌ای نیز به نام زلال اعتکاف از طرف دارالقرآن اداره تبلیغات اجرا خواهد شد که مربوط است به تلاوت قرآن. لازم به ذکر است که این برنامه‌ها برای متقاضیان پیشنهادی اعلام شده‌اند و اجباری در آن‌ها نیست.

برنامه‌های ویژه‌ای نیز در روز ولادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) و روز وفات حضرت زینب (س) برگزار خواهد شد.

در روز سوم که آخرین روز از این مراسم است نیز برنامه‌های مخصوص آن روز چون اعمال ام‌داوود اجرا خواهد شد که تا غروب ادامه پیدا می‌کند.

برای اجرای این برنامه‌ها در مساجد گراش دو استاد روحانی از قم به نام‌های حجت‌الإسلام کارجو و حجت‌الاسلام صادقی‌منش دعوت شده‌اند. سی خانم و هشت آقا نیز به عنوان مبلغ به مساجد اعزام می‌شوند.

متقاضیان شرکت در این مراسم معنوی می‌توانند به مساجد مشخص شده مراجعه و ثبت‌نام کنند. علاوه بر این اماکن، کانون فرهنگی-مذهبی بیت النور و همچنین بیت الزهرا نیز ثبت‌نام می‌کنند. شرط ورود به این مراسم برای خانم‌ها پانزده سال تمام و برای آقایان هجده سال تمام است.

ثبت‌نام این برنامه تا یازدهم اردیبهشت ادامه دارد.

خروج از نسخه موبایل