نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

اردیبهشت، صوت قرآن در گراش می‌ پیچد

گریشنا:با حضور ۱۷۰دانشجوی قرآنی بهار گراش با عطر قرآن آمیخته می‌شود. دانشکده علوم قرآنی و دیگر نهادهای قرآنی آماده میزبانی از حاملان وحی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گریشنا؛ کمیته‌ی تبلیغات و اطلاع‌رسانی پنجمین المپیاد کشوری قرآن و عترت در دانشکده‌ی علوم قرآنی گراش تشکیل جلسه داد. این جلسه دیروز، پانزدهم فروردین ماه با حضور حجت‌السلام صادق استوار، قائم مقام دانشکده علوم قرآنی گراش، مسئولین و خبرنگاران سایت‌ها و نشریات محلی برگزار شد.

حجت‌السلام استوار، قائم مقام دانشکده‌ی علوم قرآنی گراش در این جلسه گفت:« با اعلام آمادگی دانشکده‌ی علوم قرآنی برای میزبانی از پنجمین المپیاد کشوری قرآن و عترت و تایید قابلیت میزبانی این شهرستان توسط کارشناسان، دانشجویان برتر قرآنی در سطح کشور برای محک زدن خود در این المپیاد به گراش می‌آیند. پیش از این، دوره‌های اول تا چهارم این المپیاد در مشهد، قم، زاهدان و میبد یزد برگزار شده است.»

او در ادامه می‌گوید:«۱۷۰  نفر از دانشجویان بیست و دو دانشکده‌ی قرآنی کشور که به مرحله‌ی المپیاد کشوری راه پیدا کرده‌اند در این مسابقات شرکت می‌کنند که از این بین، چهار نفر از دانشجویان و یکی از استادان دانشکده‌ی علوم قرآنی گراش نیز به عنوان نمایندگان شهرستان در این المپیاد حضور دارند.»

حجت‌السلام استوار با بیان این موضوع که تنها دو هفته‌ی دیگر تا زمان افتتاحیه‌ی المپیاد فرصت باقی است، اظهار داشت:«مراسم افتتاحیه‌، سه‌شنبه، یکم اردیبهشت، بعد از نماز مغرب و عشا به مدت چهار روز برگزار می‌شود، روز چهارشنبه، دوم اردیبهشت، آقایان و پنج‌شنبه، سوم اردیبهشت ماه خانم‌ها با هم رقابت می‌کنند. ۳۰۰ میلیون تومان برآورد هزینه‌ی برگزاری این المپیاد است که ۱۰۰ میلیون آن را دانشکده‌ی علوم قرآنی گراش پرداخت می‌کند.»

قائم مقام دانشکده‌ی علوم قرآنی گراش در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت:«برگزاری این المپیاد در گراش می‌تواند امتیازی برای شهرستان در سطح کشور کسب کند و می‌بایست از این فرصت نهایت استفاده را ببریم در همین راستا سعی داریم با برگزاری محافل قرآنی و اختصاص ده غرفه به مجمع‌القرآن و موسسات فرهنگی و قرآنی شهرستان برای برگزاری نمایشگاه، اجرای مراسم تجلیل از فعالان قرآنی در سطح منطقه، دعوت از روح‌الله عابدی برنامه‌نویس نرم‌افزار زلال معرفت و معرفی این نرم‌افزار و همچنین برگزاری تور گراشگردی و … در بالا بردن کیفیت و سطح برگزاری المپیاد و معرفی شهرستان در کشور، گام برداریم.»

نشست روسای بیست‌ودو دانشکده‌‌ی قرآنی کشور در روز سوم اردیبهشت ماه نیز یکی دیگر از این ویژه برنامه‌ها است.

 

 

 

خروج از نسخه موبایل