نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

دستکش سفیدها این بار تنگ‌آب را پاکسازی کردند

گریشنا: با حضور دستکش سفیدها حدود ۲۰۰ کیلوگرم زباله از منطقه تاریخی تفریحی تنگ‌آب گراش جمع‌آوری شد.

به گزارش گریشنا در یک طرح مردمی ۲۲ اسفندماه گروهی از جوانان گراش به تنگ‌آب رفتند تا با پاکسازی این منطقه به استقبال نوروز بروند. این طرح از ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه صبح به مدت حدود سه ساعت طول کشید که در نتیجه آن یک وانت زباله به وزن حدود ۲۰۰ کیلوگرم جمع‌آوری شد.

گروه دستکش سفیدها برای تاکید بر حفظ محیط شهری پیش از این طرح جمع‌آوری زباله‌ها را در شب‌ تاسوعا اجرا کرده بود. (خبر در گریشنا) یکی از اعضای این گروه در مورد برنامه تنگ‌آب گفت: «۲۸ نفر از قبل برای حضور در برنامه اعلام آمادگی کرده بودند و صبح جمعه به تنگ‌آب آمدند. به جز افرادی که از قبل هماهنگی می‌کنند دوست داریم خود مردم هم در پاکسازی طبیعت مشارکت فعال داشته باشند. هر چند در سه ساعت جمع آوری زباله مردمی که رد می‌شدند از این کار تشکر می‌کردند و ظهر خانواده‌های از این حجم زباله جمع شده متعجب بودند.» به جز جوانان دست‌کش سفید، محمد جمالی رییس اداره محیط زیست گراش نیز در این برنامه مشارکت داشت.

تاکنون چندین بار طرح پاکسازی تنگ‌آب از زباله اجرا شده است (خبر در گریشنا ۱ و ۲) ولی به دلیل عدم آگاهی عمومی و رهاسازی پس‌مانده‌ها در طبیعت همچنین نبودن محلی برای جمع‌آوری زباله در تنگ آب هر بار این منطقه زیبا با زباله‌های جدید آلوده می‌شود.

به گفته یکی دیگر از اعضای دستکش سفیدها: «بیشتر زباله‌ها رها شده در طبیعت ظروف یک بار مصرف و پلاستیک بود که به هیچ وجه تجدید پذیر نیست و در طبیعت باقی می‌ماند. افراد بهتر است که زباله‌ها خود را نیز مانند وسایل دیگر از کوه برگردانند و در شهر در سطل‌های زباله بیاندازند. البته مسئولین هم بهتر است مکان‌های تعریف‌ شده‌ای برای جمع‌آوری زباله در این مکان گردشگری در نظر بگیرند و به طور مرتبط این زباله‌ها جمع‌آوری شود.»

 

 

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل