نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

فاطمیه اول: آنچه در هیات‌های گراش گذشت

گریشنا: شهادت حضرت فاطمه‌الزهرا(س) و ایام فاطمیه، حسینیه‌ها، مساجد و تکایا را سیاهپوش کرد و شیعیان با حضور در مراسم سوگواری آن حضرت ارادت خود را به ساحت مقدسش ابراز کردند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر شهرستان گراش؛ چهارشنبه، سیزدهم اسفند ماه مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) با همکاری امور جوانان جمعیت هلال‌احمر و پایگاه بسیج فاطمیه(س) در حسینیه‌ی امام زین‌العابدین(ع) نیز برگزار شد.

در این مراسم که جمع زیادی از خواهران بسیجی و اعضاء سازمان جوانان حضور داشتند بعد از تلاوت قرآن کریم و مرثیه‌خوانی حجه الاسلام والمسلمین مهدیار در خصوص شخصیت جاودانه‌ی آن حضرت و فضایل و مناقب معنوی ایشان به ایراد سخن پرداخت.

حجت‌السلام‌والمسلمین وزیری،مشاور رهبری در امور سوریه به مدت سه شب در حسینیه‌ی اعظم سخنرانی کرد همچنین به مناسبت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) در مسجد ولی‌عصر(عج) نیز مراسم عزاداری برگزار شد، آیت‌الله اردکانی، امام جمعه موقت شیراز و حاج کاظم محمدی یکی از مداحان مطرح کشوری در این مسجد برنامه‌های خود را اجرا کردند.

حسینیه‌ی حضرت زینب(س) نیز به مدت سه شب، ساعت ۲۱ میزبان عزاداران فاطمی بود و حجت‌السلام فخاری و حجت‌السلام براداران به عنوان سخنران در این حسینیه حضور داشتند.

هیات محبین حضرت علی‌اکبر(ع) در مسکن مهر نیز در ایام فاطمیه اول برنامه‌های متنوعی را اجرا کردند که این برنامه‌ها از سه‌شنبه شب شروع شد و با مراسم دعای ندبه صبح امروز، پانزدهم اسفند ماه به اتمام رسید.

هیات بین‌الحرمین در مسجد امام رضا(ع) با همکاری هیات محبین حضرت زینب(س) نیز به مناسبت شهادت این بانوی بزرگوار با اجرای سینه‌زنی بوشهری در محل مسجد امام رضا(ع) عزاداری کردند. همچنین نمایشگاهی نیز در این مکان، ویژه‌ی این ایام برپا بود.

 

 

خروج از نسخه موبایل