نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

خانواده و فرهنگ دو دغدغه فلاحیان در گراش

گریشنا: در آخرین ساعت‌های سفر چهار روزه وزیر پیشین اطلاعات، حجت‌‌الاسلام و المسلمین علی فلاحیان در نمازجمعه گراش سخنرانی کرد. اهمیت تحکیم بنیان خانواده و همچنین پیش‌نهادهایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی این عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی‌های خود در گراش از جمله سخنرانی در حسینیه اعظم بود.

اول اسفندماه ۱۳۹۳ حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی امام جمعه خطبه دوم نماز جمعه را کوتاه‌تر گفت تا در فرصتی ۲۵ دقیقه‌ای وزیر پیشین اطلاعات سخنرانی کند. فلاحیان سخن خود را در مورد بنیان خانواده و افرایش نسلشروع کرد: «برخلاف صحبت‌های مالتوس، به خاطر پیشرفت‌های تکنولوژی زمین برای ده برابر جمعیت فعلی هم ظرفیت دارد.»

وزیر پیشین اطلاعات اشاره کرده در دوران وزارت نیز با مساله تحدید نفوس مخالف بوده است: «توصیه رهبری این است که جوانانی که توان دارند در جوانی ازدواج کنند.»

فلاحیان با اشاره به آشنایی خود با محیط اجتماعی جنوب گفت: «من خودم جنوبی و بچه آبادان هستم. واقعا مردم جنوب مومن و انقلابی هستند. اما آسیبی که در بنیان خانواده می‌بینیم  این است که تشکیل بنیان می شود ولی به آن رسیدگی نمی‌شود.»

او با اشاره به سفر برای کار به کشورهای خلیج فارس گفت: «مثلا بعد از ازدواج آقایی خانواده را رها می‌کند و می‌رود. این کار درستی نیست و شرعا کار حرامی است و خدایی نکرده باعث معصیت می‌شود.»

وزیر اطلاعات برای جلوگیری از سفر جوانان به خارج از کشور که باعث تضعیف بنیان خانواده می‌شود پیش‌نهاد داد: « راه حل ایجاد صنایعی که نیاز به آب ندارد مانند صنایع الکترونیک و صنایع دستی است. همچنین یک صندوقی درست کنیم که کسانی که به آن طرف آب می روند برای برگشت برایشان بلیت تهیه کنند یا یک مدتی خانواده‌شان را بفرستند تا بنیان خانواده دچار مشکل نشود.»

ایجاد فرهنگ‌سراهای محله‌ور که در آن کار دینی شود، فعال کردن مدارس و دانشگاه ها از نظر ایمانی و تولبد خوراک فرهنگی و قرآنی سه پروژه فرهنگی مهمی است که فلاحیان بر آن تاکید داشت: «با این کارها اوقات فراغت نوجوانان و جوانان پر می‌شود.»

وی با اشاره به خدمات خیرین برای تمدن‌سازی گفت: «بالاترین شاخصه تمدن اسلامی خانواده خوب و متمدن است.» او همچنین خیرین را به ساخت مصلی، کتابخانه مرکزی و گسترش حوزه ترغیب کرد: «این حسینیه سالن خوبی دارد اما مناسب مصلی نیست.»

توضیح دفتر امام جمعه

بر اساس اعلام دفتر امام جمعه گراش سفر آیت الله حاج شیخ علی فلاحیان به دعوت امام جمعه محترم گراش صورت گرفته و هزینه ایاب و ذهاب ایشان را خودشان پرداخت نموده‌اند و در چند روز اقامت مهمان شخصی امام جمعه بودند و مردم محترم شهر هیچ گونه هزینه ای در این سفر ننموده اند و سفر ایشان هم یک سفر فرهنگی و شخصی بوده است.‬

 عکس مربوط به حضورحجت‌الاسلام و المسلمین فلاحیان در دفتر امام جمعه است.
خروج از نسخه موبایل