نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

باند سارقین منازل در گراش دستگیر شدند

گریشنا: دو نفر از باند سارقین منازل که در چند هفته اخیر آرامش منطقه را مختل کرده بودند، دیشب یست‌وسوم بهمن، در خیابان فلسطین گراش شناسایی و دستگیر شدند. این باند باز هم قصد سرقت از منزلی در این محدوده را داشت.

سرهنگ انصاری فرمانده انتظامی شهرستان گراش در مصاحبه با خبرنگار گریشنا می‌گوید: «این عملیات دیشب، بیست‌وسوم بهمن ماه، ساعت ۲۰:۳۰ در خیابان فلسطین انجام شد.»  او نحوه‌ی دستگیری این باند را این‌گونه شرح می‌دهد: «بعد از سرقت منزل حاجی‌پور در تاریخ نهم بهمن، نیرو‌های گشت انتظامی به خودروی زانتیا مظنون می‌شود و از آن تاریخ به بعد این خودرو تحت تعقیب بود تا این که دیروز، یکی از افسران نیروی انتظامی که دوره‌ی مرخصی خود را می‌گذراند در دوراهی حسین‌آباد خودروی مورد نظر را می‌بیند و گزارش آن را از طریق تماس تلفنی به فرماندهی نیروی انتظامی می‌دهد. سرانجام به واسطه‌ی پیگیری‌های مستمر و گزارشات مردمی موفق شدیم این باند را دستگیر کنیم.»

سرهنگ در ادامه می‌گوید: «این دو فرد دستگیر شده اصالتِ کهکیلویه و بویر‌ احمدی دارند. دو دستگاه خودرو (زانتیا سیاه رنگ و سمند) مورد استفاده سارقین و مقادیر قابل توجهی ابزار ارتکاب سرقت از آن‌ها کشف و ضبط شده است. خودروی زانتیا یک خودروی سرقتی از منطقه‌ی تهران بود.» فرمانده انتظامی گراش همچنین بیان می‌کند: «این باند سارقین، هم‌دستانی نیز در فراشبند و لامرد دارند و وسایلی که از آن‌ها کشف شده مربوط به سرقت‌هایی است که در حوزه‌ی لامرد انجام شده است. در حال حاضر وسایل مسروقه از منازل گراش هنوز کشف نشده و این پرونده در حال بررسی است. سارقین برای سرقت‌های خود مناطق گراش، لامرد، لارستان و خنج را مد نظر داشتند و با همکاری و ارتباط نیرو‌های‌ انتظامی در این حوزه، سعی داریم تا مرتبطین دیگر به این پرونده را شناسایی و دستگیر کنیم تا آرامش بار دیگر به منطقه بازگردد.»

سرهنگ انصاری درباره شایعه‌ای مبنی بر دستگیری سارقین با اصالت گراشی می‌گوید: «ما به چند نفر مظنون شدیم و آن‌ها را دستگیر کردیم؛ اما بعد از پیگیری‌های انجام شده، از آن‌ها رفع ظن شد و آزاد شدند.»

اطلاعیه فرماندهی انتظامی شهرستان گراش

سرهنگ انصاری، فرمانده انتظامی شهرستان گراش، برای تایید این خبر نامه‌ای را برای مسئولین و رسانه‌‌های خبری تنظیم کرده است. این متن را با هم می‌خوانیم:

مردم می‌خواهند نیروی انتظامی قوی و مقتدر باشد، هوشمند و پیچیده باشد و اهل بیان و تفاهم باشد. (مقام معظم رهبری؛ فرماندهی محترم کل قوا)
به دنبال وقوع چند فقره سرقت منزل در چند هفته‌ی گذشته که در این شهرستان و شهرستان‌های همجوار توسط یک باند سارقان حرفه‌ای و افزایش دغدغه و نگرانی‌های شهروندان در این خصوص، بار مسئولیت این فرماندهی در جهت آرام نمودن این فضای متحول و افزایش احساس امنیت در جامعه که به عنوان یکی از اهداف مهم و اساسی پلیس است، مضاعف شد؛ که در جهت نیل به این هدف و افزایش ضریب امنیتی شهرستان، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گیرد. از جمله اقداماتی که نیروی انتظامی شهرستان در این مدت از آن بهره گرفت، برای همگان به صورت عیان آشکار بود. موضوع افزایش گشت‌های محسوس و استقرار آن‌ها در نقاط مختلف شهر و محور‌های ورودی و خروجی و همچنین اشراف اطلاعاتی با انجام اقدامات فنی همراه بوده. تا این که به فضل الهی با تلاش شبانه‌روزی همکاران‌ام در شب گذشته در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی سارقین منازل در شهر گراش دستگیر و در این رابطه دو دستگاه خودرو مورد استفاده سارقین و مقادیر قابل توجهی ابزار‌آلات ارتکاب سرقت کشف و ضبط شد.

این فرماندهی لازم می‌داند از اعتماد مردم غیرت‌مند و شریف شهرستان گراش نسبت به خادمان خودشان در نیروی انتظامی شهرستان و از حمایت‌های معنوی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهرستان و فرماندار محترم شهرستان و رئیس محترم دادگاه عمومی شهرستان که به عنوان بازوی توان‌مند پلیس همواره در برقراری امنیت اجتماعی، نیروی انتظامی را پشتیبانی می‌نمایند تقدیر و تشکر خالصانه ابراز دارم.
مردم خوب و فهیم شهرستان، این‌جانب به عنوان عضو کوچکی از خدمت‌گزاران شما در نیروی انتظامی از طرف خود و به نیابت از همکاران‌ام این قول را به شما می‌دهم که در جهت ایجاد نظم و امنیت و آرامش در سطح شهرستان از هیچ کوششی دریغ نورزیده و بالاترین مدال افتخار برای مجموعه نیروی انتظامی خدمت بی‌منت به شما شهروندان لایق و با کفایت می‌دانم.
ومن‌الله توفیق
فرماندهی انتظامی شهرستان گراش

خروج از نسخه موبایل