نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

صادق رحمانی مدیر رادیو فرهنگ شد

گریشنا: صادق رحمانی چهره شناخته شده گراشی به عنوان مدیر رادیو فرهنگ معرفی شد.

به گزارش گریشنا پس از معرفی دکترمحمد سرافزار به عنوان رییس سازمان صدا و سیما، تغییرات مدیران این سازمان بزرگ به سرعت آغاز شد. بعد از تغییرات در شبکه‌های تلویزیونی، اکنون نوبت به مدیران رادیو رسیده است. رییس سازمان صدا وسیما با انتصاب نسرین آبروانی به عنوان معاون صدا، نخستین معاون زن سازمان صدا و سیما بعد از انقلاب را معرفی کرد

از مهمترین سیاست‌های رییس جدید سازمان صدا و سیما کاهش و کوچک سازی  شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی بود. رحمانیان که از سال۱۳۹۱  مدیریت شبکه رادیویی طنز و سرگرمی صبا را بر عهده داشت با ادغام رادیو صبا در شبکه‌ فرهنگ به مدیریت رادیو فرهنگ منصوب شد. رادیو فرهنگ بعد از شبکه سراسری رادیو به عنوان شبکه دو رادیو شناخته می‌شود و یکی از شبکه‌های اصلی صدا و سیما محسوب می‌شود.

محمدصادق رحمانیان چهل و نه ساله که نوشته‌های او با نام صادق رحمانی منتشر می‌شود از پانزده سال پیش در رادیو فرهنگ حضور دارد.

رحمانیان همزمان با تحصیلات حوزوی در دانشگاه تهران در دوره کارشناسی زبان و ادبیات فارسی تحصیل کرد. او کار در رادیو را با حضور در رادیو معارف قم آغاز کرد و با مهاجرت به تهران به رادیو فرهنگ رفت. سال ۱۳۸۲ مدرک کارشناسی ارشد ادبیات فارسی را از دانشکده علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد دریافت کرد. ویژگی های زبان رادیو عنوان پایان نامه وی بود که با نمره ممتاز ار آن دفاع کرد.

محمدصادق رحمانیان، از شاعران نسل انقلاب شناخته می‌شود. سال ۱۳۸۷ در جشنواره شعر فجر از سی‌سال شاعری وی تقدیر شد. «انار و بادگیر» مجموعه شعرهای محلی ،«همه چیزها آبی‌است» و « در این شب آهسته» از شناخته‌ شده‌ترین آثاراوست. وی با انتشار «سبزها، قرمزها» در سال ۱۳۸۵ قالب رباعی نیمایی را ابداع  و فضایی نو در ساختار شعر کوتاه ایرانی ایجاد کرد.

محمدصادق رحمانیان از اول بهمن  کار خود را در سمت مدیر رادیو فرهنگ آغاز کرد.

خروج از نسخه موبایل