نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

جشنواره عمار: فیلم‌ها به دیدن شما می‌آیند

گریشنا: مراسم افتتاحیه اکران مردمی جشنواره عمار صبح سیزدهم دی ماه با حضور اعضای شورای شهر، ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) و چند تن از روحانیون در محل دفتر امام جمعه گراش برگزار شد.

جشنواره فیلم عمار همزمان با تهران در گراش نیز برگزار می‌شود و طی مدت ۴۰ روز در ۱۰۰ نقطه شهرستان گراش فیلم‌های این جشنواره مردمی اکران می‌شود.

بر اساس گزارش منتشر شده در سایت این جشنواره: در ابتدای این مراسم ابراهیم نظری دبیر اکران‌های شهرستان گراش دقایقی به بیان اهداف جشنواره و توضیح درباره چگونگی انجام جشنواره در سراسر کشور پرداخت و پس از اتمام صحبت‌های او، مهدی قنبری دیگر مسئول این جشنواره توضیحاتی در مورد فیلم‌های ارسال شده به جشنواره ارائه داد.

حبیب اله مهرابی از اعضای شورای شهر گراش دیگر سخنران مراسم بود که به نکاتی پیرامون لزوم حضور نیرو‌های جوان در عرصه‌های مختلف فرهنگی مخصوصا سینما و حمایت از این جوانان اشاره کرد و فریاد “این عمار” مقام معظم رهبری را از دلایل مهم این نیاز بر شمرد.

حجه الاسلام حسینی،امام جمعه‌ی گراش نیز از عزم جدی این نهاد برای حضور همه جانبه نهاد‌های فرهنگی جوان در جامعه خبر داد و اشاره کرد:«اگر حمایت نشدید یا امکاناتی در دسترس شما قرار نداشت دل سرد نشوید چرا که شما وارث جوانان اول انقلاب هستید که چنین حماسه عظیی را با دست خالی خلق کردند و قطعا شما می‌توانید بهتر از این عمل کنید.»

در ادامه این مراسم فیلم‌های “قرآن بخوانیم”، “عشق، عادت” و مستند “کرار” پخش شد. اکران‌های عمومی جشنواره از دیشب در مساجد، پایگاهای بسیج، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و… آغاز شد. فیلم‌های کوتاه جشنواره‌ی عمار، دیروز سیزدهم دی ماه در دفتر امام جمعه، شورای اداری آموزش و پرورش گراش به نمایش گذاشته شد همچنین در سومین اکران مردمی جشنواره عمار در مسجد امام زین‌العابدین(ع) فیلم های “قرآن بخوانیم“، “عشق، عادت” و مستند “معبرپخش شد. در این مراسم خانواده شهیدان ایزدی، سعادت، جعفری و ایزن حضور داشتند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، محل اکران بعدی جشنواره عمار، روز پنج‌شنبه هیجدهم دی ماه در پایگاه مقاومت صاحب‌الزمان(عج) و جمعه نوزدهم دی در مسجد امام رضا(ع) واقع در بلوار صیاد شیرازی است.

مراسم اختتامیه‌ی این جشنواره، سه‌شنبه، بیست‌ویکم بهمن ماه ساعت ۲۰ در سالن همایش دانشکده علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

 

به گفته عبدالمهدی قنبری یکی از دبیران اکران مردمی جشنواره: «امسال فیلم‌ها در ارد، فداغ و خلیلی نیز اکران می‌شوند. در مجموع پیش‌بینی می‌شود از ۱۰ دی تا ۲۱ بهمن جشنواره در ۱۰۰ محل در سطح شهرستان اکران داشته باشد.»

قنبری در مورد محل اکران گفت: «اگر کسی درخواست اکران در محل خاصی داشته باشد می‌تواند مستقیما به برگزارکنندگان مراجعه یا از طریق پرتال عمار ثبت‌نام کند. اکران‌های عمار می‌تواند از یک جمع ۱۰ نفری تا اکران‌های بزرگ و گسترده باشد. اکران در مدارس نیز در برنامه اکران مردمی امسال قرار دارد و بعد از پایان امتحانات آغاز خواهد شد. چند نوبت اکران در نمازجمعه، دانشگاه علوم پزشکی و برخی از ادارات نیز در برنامه امسال جشنواره عمار پیش‌بینی شده است.»

 

 

 

خروج از نسخه موبایل