نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

در برخورد با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی قاطع هستیم

مدیریت جهادکشاورزی گراش در گقتگوی با گریشنا بر برخورد با افرادی که کاربری زمین‌های کشاورزی را تغییر می‌دهند، تاکید کرد.

درپی تخریب ساختمان یکی از باغ‌شهرهای غیرمجاز در گراش (+) و سئوالات برخی شهروندان در گریشنا، قاسم ایزدیان به سراغ مهندس کرم صفری مدیر جهادکشاورزی شهرستان گراش رفت و سوالات شما را از پرسید.

مهندس صفری درمورد اینکه کدام باغ شهری غیرمجاز تلقی می‌گردد گفت: هرگونه ساخت و ساز در اراضی زراعی و باغی، تغییرکاربری محسوب و تخلف است. وی بر تداوم تخریب باغ شهرهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: در هر صورت وظیفه ما ایجاب میکند که در صیانت از اراضی کشاورزی اهتمام جدی داشته باشیم و لذا در این راستا به جد پیگیر موضوع بوده و هیچگونه اغماضی را نسبت به متخلفین جایز نمی‌دانیم و در تداوم این امر نیز قاطع هستیم.

مدیر جهادکشاورزی گراش با بیان اینکه برخی مشکلات پیش رو نیز نباید نادیده گرفت به تغییر کاربری اراضی زراعی توسط اشخاصی شناخته شده اشاره کرد و گفت: انتظار است این مدیریت بتواند با افراد متشخصی که مرتکب تخلف تغییر کاربری در اراضی کشاورزی شده‌اند مقابله و با آنان نیز برخورد قانونی کند.

صفری با ابراز تاسف از چنین مواردی به برخی دیگر از تخلفات از جمله در چاه‌های مجاز نیز اشاره و اضافه کرد: براساس اطلاعات به دست آمده، بعضی از مالکین چاه‌های دارای مجوز، به فروش آب چاه خود اقدام می‌کند. موضوع ازسوی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان در حال پیگیری بوده وبا اعلام مراتب به فرمانداری و اداره آب، انتظار  برخورد با آنان را داریم زیرا صدور پروانه برای چاه به صرف بهره برداری آب برای امور مجاز کشاورزی بوده و نه کسب درآمد از طریق فروش آب.

وی در خاتمه ضمن تقدیر از کسانی که با مدیریت جهادکشاورزی در این راستا داشته‌اند گفت: این مدیریت تا قبل از صدور حکم توسط مراجع قضایی دارای مسئولیت بوده و پس از صادر شدن حکم، اجرای دستور مقام قضایی براساس قانون به عهده نیروی انتظامی است که با حضور نمایندگان دادگستری، فرمانداری، نماینده حقوقی جهادکشاورزی انجام می‌شود.

 

خروج از نسخه موبایل