نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

وعده‌های مدیرکل ارشاد: سالن نمایش، نگارخانه و شاید سینما

گریشنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سفر‌های کوتاهی به شهر گراش برای تجهیز برخی اماکن هنری قول همکاری داد.

به گزارش گریشنا دکتر بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در مسیر خود به شهرستان خنج در دو مرحله از شهرستان گراش بازدید کرد. دکتر مریدی صبح روز ۳ دی‌ماه به اداره کوچک فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش در جنب شهرداری سر زد و بعد از آن از سینمای تعطیل شهرستان نیز بازدید کرد. مریدی در این دیدار قول داد در صورت خریداری سینما از سوی خیرین و یا شورای شهر، اداره کل این مکان را برای نمایش فیلم تجهیز و تبدیل به سینمای دیجیتال می‌کند.

سپس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه جمعی از هنرمندان گراش در جلسه شورای اسلامی شهر گراش حاضر شد. مریدی با اشاره به این که خود اهل لار است گفت: «مرزهای سیاسی نمی‌تواند ریشه‌های مشترک ما را کمرنگ کند. همه ما فرزندان خاک خوب جنوب هستیم.»

علی اصغر حسنی رییس شورای شهر گراش نیز گفت: «من همیشه گفته‌ام گراش بشقاب پرنده نیست که از اینحا بلند شود. جاده و فرودگاه‌مان یکی است. اگر رقابت‌های موجود جهت‌دهی شود می‌تواند به نفع همه شهرهای جنوب فارس باشد.»

رییس شورای شهر ساخت آمفی‌تئاتر روباز و پارک بانوان را به عنوان برنامه‌های فرهنگی شورای معرفی کرد. مریدی هم وعده داد در صورتی که گروه‌های نمایشی در این محل به صورت منظم نمایش‌های خیابانی اجرا کنند از سوی اداره کل مبلغی به عنوان حق‌الزحمه به آن‌ها پرداخت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن تشکر از شورای اسلامی شهر برای حمایت از جشنواره فیلم کوتاه کل، خواستار تدوام این همکاری در این دوره جشنواره شد.

دکتر بهزاد مریدی در بازگشت از اوز و خنج نیز یک بار دیگر به گراش آمد و بازدید کوتاهی از موسسه فرهنگی ورزشی آبشار اندیشه داشت. مریدی در این بازدید گفت: «اگر یکی از سالن‌های این مجموعه به صورت قرارداد در اختیار ارشاد قرار گیرد به صورت سالن بلک باکس کاملا تجیهز می‌شود و در اختیار گروه‌های نمایشی قرار می‌گیرد.» در سالن‌های بلک باکس صندلی‌های تماشاگران متحرک بوده و اجرای نمایش به جای روی سن، روی کف زمین انجام می‌شود.

به پیش‌نهاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار شد در صورت موافقت هیات امنای آبشار اندیشه، نگارخانه آبشار اندیشه نیز با قراردادی به صورت ده ساله در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و از طریق اداره کل تجهیز شود.

روز پنجشنبه ۴ تیرماه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یک باردیگر به گراش سفر کرد. هدف این بار او بازدید از موسسه قرهنگی هنری هفت برکه و بخش‌های زیر مجموعه آن بود. مریدی دراین سفر توصیه کرد که رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش برای زیرساخت‌های فرهنگی تلاش کند. دکتر مریدی پیش‌نهاد داد با تشکیل مجمع خیرین فرهنگ‌ساز تعداد اماکن فرهنگی شهرستان همانند خانه‌های فرهنگ افزایش یابد. مریدی گفت: «پیوستگی مردم از طریق تقسیم‌‌بندی‌های سیاسی ممکن نیست و فرهنگ رشته پیوند مردم است. در روستاهای ارد و فداغ اگر خانه فرهنگ ساخته شود اداره کل برای تجهیز آن اقدام خواهد کرد. این خانه‌ فرهنگ‌هابه نوعی نماینده اداره ارشاد در روستاها خواهند بود.»

مریدی به سابقه آشنایی خود با فعالیت‌های موسسه هفت برکه اشاره کرد و گفت: «هر کدام از پژوهشگران برای پایان‌نامه و کتاب، موضوعات کاربردی داشته باشند، اداره کل ارشاد از آنان حمایت مالی و معنوی می‌کند. پژوهش‌های در حوزه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و همچنین پژوهش‌های فرهنگ‌نگاری و بومی‌نگاری مورد علاقه و توجه شخصی من هستند.»

خروج از نسخه موبایل