نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

یک هفته درختکاری

13901215 derakhtkariدر هفته منابع طبیعی، از پانزدهم اسفند اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گراش ده برنامه آموزشی و درختکاری را برگزار کرد. در اولین روز از هفته منابع طبیعی، زنگ درختکاری در دبستان شادروان کریمیان به صدا درآمد. در همین روز مراسم درختکاری در آموزشگاه شادروان کریمیان و پارک شهر نیز برگزار شد. این مراسم با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان، مدیران ادارات و با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری صورت گرفت. برگزاری کلاس آموزشی خانواده‌های مهد قرآن جمعیت هلال احمر و توزیع نهال آلوئه ورا بین خانواده‌ها به میزبانی هلال احمر، دیگر برنامه این روز بود.

بلوار شهرک صنعتی در شانزدهم اسفند درختکاری شد. با حضور فرماندار و مسئولین ادارات و صنعت‌گران شهرک صنعتی گراش این مراسم اجرا شد. درختکاری در حاشیه جاده چک‌چک که به تازگی در حال احداث است نیز در روز بعد به میزبانی اداره راه و ترابری و هیئت امنا موسس جاده انجام شد. تعداد ۵۰۰ اصله درخت در این مسیر کاشته شد.

دانش‌آموزان دبیرستان سیدالشهدا محدوده تنگاب را پاکسازی کردند. هفدهم اسفند و در سومین روز از هفته منابع طبیعی، ۱۶۰ نفر از دانش‌آموزان دبیرستان سیدالشهدا زباله‌های محدوده تنگاب را جمع‌آوری کردند. در این برنامه، رضا ایزدی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و محمد‌رضا جمالی رئیس اداره محیط زیست شهرستان گراش درباره اهمیت منابع طبیعی با دانش‌آموزان صحبت کردند.

۵۰۰ اصله نهال در نماز جمعه توزیع شد. روز جمعه هجدهم اسفند، همزمان با نماز جمعه، اداره منابع طبیعی ۵۰۰ نهال را در بین نمازگزاران توزیع کرد. ایزدی، رئیس اداره منابع طبیعی در نماز جمعه این هفته به مناسبت هفته منابع طبیعی سخنرانی کرد و به ارائه گزارش پرداخت. ۳۰۰ اصله نهال نیز در نمازجمعه ارد به مردم تحویل داده شد.

از برنامه‌های حوزه شهرستان در این هفته، می‌توان به درختکاری و توسعه فضای سبز در پشت سد خاکی فداغ اشاره کرد که با حضور دانش‌آموزان، شورا و دهیار دهستان فداغ همراه بود. همچنین شنبه بیستم اسفند نیز پرسنل منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان با حضور در دبیرستان شهید باهنر ارد و با حضور بخشدار، شورای اسلامی و مسئولین ادارات شهرستان به درختکاری پرداختند.

دوشنبه، ۲۲ اسفند نیز در جلسه شورای اداری در فرمانداری، در حضور امام جمعه و روسای ادارات، شوراها و دهیاران از اداراتی که با منابع طبیعی همکاری داشته‌اند تقدیر خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل