نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

قائدی از شهرداری گراش رفت

گریشنا: با استعفای مهندس حسین قائدی شهردار گراش، شورای شهر به دنبال شهردار جدید است.

به گفته عبدالرضا هرمزی سخنگوی شورای اسلامی شهر گراش، بعد از چندین بار استعفای شهردار در ماه‌های اخیر سرانجام شورا با رفتن مهندس قائدی از شهرداری گراش موافقت کرد. مقصد بعدی قائدی به احتمال زیاد شهرداری زرقان است.

موضوع استعفای شهردار در جلسه ۲۵ آبان شورا مطرح شد. با توجه به عدم حضور رییس شورا تصمیم‌گیری نهایی به جلسه ۲۶ آبان موکول شد که در این جلسه با رای حداقلی چهار عضو شورا با استعفا شهردار موافقت شد.

سخنگوی شورا در مورد دلایل استعفای شهردار می‌گوید: مهمترین دلیل شهردار برای رفتن سکونت خانواده‌اش در شیراز بود همچنین برای ادامه درمان خود نیاز داشت در نزدیکی شیراز حضور داشته باشد.

هزمری در پاسخ به این سوال که آیا اختلافی بین شورا و شهرداری وجود داشته که عامل استعفای شهردار باشد می‌گوید: «خیر اختلافی وجود نداشته است و فضای جلسه خیلی سنگین بود و اکثر اعضا با استعفای شهرداری کاملا مخالف  بودند. اما خود شهردار از شورا درخواست کرد که این لطف را در حق او داشته باشند و حضور او در مرکز استان را به عنوان حضور یک شهروند گراشی بدانند. چهار رای شورا نیز نه به دلیل مخالفت با شهردار بلکه برای طی شدن روند قانونی و موافقت با استعفا بود.»

هرمزی ابراز امیدواری کرد که مهندس قائدی با توجه به دوران موفقی که در شهرداری گراش داشت در پست‌های مدیریتی بالاتر نیز حضور پیدا کند و ارتباط او با شهر گراش قطع نشود. هرمزی گفت: «مهندس قائدی از پتانسیل بالایی برخوردار است و همچنان دورادور از توانمندی او استفاده خواهیم کرد. موافقت با استعفا هم فقط و فقط به دلیل درخواست خود شهردار بود وگرنه هیچ کدام از اعضا تمایل نداشتند که ایشان از شهرداری گراش برود.»

شورای شهر سه ماه برای معرفی شهردار جدید فرصت قانونی دارد. با توجه به این که سرپرست شهرداری باید از میان نیروهای رسمی شهرداری باشد از سوی شورای شهر مهندس دانیال هاشمی مسئول امور عمران و شهرسازی شهرداری، سرپرستی شهرداری را بر عهده خواهد داشت. هرمزی می‌گوید: «با توجه به آشنایی مهندس هاشمی با فضای شهرداری، اختلالی در روند کارهای شهرداری به وجود نمی‌آید و شهرداری مثل همیشه پاسخگوی مردم خواهد بود.»

هرمزی می‌گوید: «برای انتخاب شهردار جدید هنوز بحثی در شورا مطرح نشده است ولی به سرعت جلسات بررسی گزینه‌های شهرداری را آغاز خواهیم کرد.»

 

شش سال و یک ماه شهرداری

حسین قائدی ۲۴ مهرماه ۱۳۸۷ از سوی شورای سوم جانشین محمد نام‌آور در پست شهرداری گراش شد. بعد از پایان دوره سوم قائدی آماده رفتن از گراش شد. ۱۴ شهریور ۹۲ قائدی در جلسه تودیع و معارفه شورای سوم و چهارم به بخشی از انتقادهای موجود پاسخ داد. (خبر در گریشنا) با همه این وقایع و برخی انتقادهای اعضای جدید، در نهایت همه اعضای شورای چهارم رای به ماندن قائدی در پست شهرداری گراش دادند. (خبر در گریشنا) در ۱۴ ماه همکاری دهمین شهردار با شورای چهارم چندین بار خبر استعفای شهردار از گوشه و کنار شنیده می‌شد. با قطعی شدن پست شهرداری زرقان در نهایت ۲۵ آبان مهندس حسین قائدی توانست اعضای شورا را راضی به رفتن خود کند.

در کامنت‌های همین مطلب می‌توانید نظرات خود را در مورد شش سال حضور قائدی در شهرداری گراش بنویسید.

خروج از نسخه موبایل