نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

خرمای جنوب به اندازه نفت جنوب مهم است

گریشنا: محمد حسین زاده، مدیرعامل شرکت بازرگانی نوین تجارت فارس در نامه‌ای محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی از سیاستگذاری‌ها در بخش تولید خرما انتقاد کرده است. او با مقایسه قیمت و اهمیت خرما در ایران و عربستان خواستار توجه به این محصول  کشاورزی شده است.

محمد حسین‌زاده: میلیون‌ها باغدار نخیلات جنوب ایران کم کم در حال نابودی و خشک کردن درخت نخیلات خود هستند که متأسفانه بر اثر سیاست غلط و بی تدبیری دولت ها هیچ چاره‌ای اندیشیده نشده است. در چند دهه اخیر باعث شده که بازار خرمای ایران به شدت کاهش یابد و هیچ توجیه اقتصادی برای باغداران نداشته باشند. از وزیر محترم استدعا داریم همچنین که چاه نفت و گاز جنوب را دوست دارید نخل‌های جنوب هم که با هزاران مشقت توسط کشاورزان دست و پا ترک خورده و پینه بسته محصول آن را روانه‌ی بازار می کنند دوست بدارید.

در پایان فرمول قیمت جهانی خرمای ایران و عربستان به شرح ذیل خدمت‌تان اعلام می گردد که شاید شوکی به مسوولین وارد شود و فکری به حال کشاورزان بکنند تا مردم خرمای خود را بالای درختها جا نگذارند. قابل ذکر است، خرما، این طلای سیاه و استراتژیک دومین محصول صادراتی عربستان سعودی بعد از نفت می‌باشد. می توان با احداث چند کارخانه فرآوری خرما و قندخرما توسط دولت تا حدودی مشکل برطرف شود.

۱-   قیمت خرمای عربستان سعودی از کیلویی ۲۵ ریال سعودی تا ۲۰۰ ریال است.

 تومان۲۱۷۵۰ =۸۷۰*۲۵

تومان۱۷۴۰۰۰=۸۷۰*۲۰۰

۲-   قیمت خرمای ایران از کیلویی ۵۰۰ تومان تا ۴۰۰۰ هزار تومان.

حال قضاوت با مسوولین است! که می گویند ما خدمتگذار هستیم!!! قبلاً از همکاری شما کمال تشکر را داریم.

خروج از نسخه موبایل