نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

امام جمعه گراش: زنی که صبر کند اجر هزار شهید دارد

گریشنا: خانواده و سفر آیت‌الله نوری همدانی مهمترین فرازهای خطبه‌های نمازجمعه این هفته گراش بود.

به گزارش قاسم ایزدیان، حجت الاسلام سیدرضا حسینی امام جمعه گراش مراسم نماز جمعه ۲۵ مهرماه را با حضور قشرهای امت ولایت‌مداردر حسینیه اعظم برگزار کرد.

خطیب جمعه در ادامه خطبه‌های هفته‌های گذشته در مباحث تکریم والدین و خانواده و صله ارحام سخن گفت. او بر تکریم زوج و زوجه تاکید و آنان را البسه و معیارشخصیتی یکدیگر تلقی کرد و گفت: اگر زن در برابر ناملایمات زندگی و حاصله شده از سوی همسر صبوری نماید اجر هزار شهید بر خود فراهم خواهدکرد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان گراش به نقل از حضرت ختمی مرتبت(ص) اظهارکرد: براساس فرموده حضرت رسول گرامی اسلام (ص) سه مورد است که عذاب قیامت و قبر از زنان برداشته و آنان در حشر با حضرت فاطمه زهرا(س) محشور می‌گردند. نخستین گروه از نسوان آنانی هستند که بر غیرت شوهران که گاهی به سخت‌گیری منجرمی‌شود صبوری ورزند. دوم طایفه از زنان آنانندکه بر بداخلاقی‌های شوهران با عاطفه و صبر جواب دهند. گروه سوم زنانی هستند که مهریه را بر شوهر ببخشند. وی تادیه و یا مصالحه مهریه را از دیون بزرگ حیات مردان تلقی و افزود: مردی که مترصد بر عدم تادیه مهریه زن خویش باشد زناکار محسوب است و بر اوست که در حیات مهریه زوجه را تسویه و یا به نحوی با او به مصالحه برآید.

حجت الاسلام حسینی مهریه را دینی برگردن مردان برشمرد و عنوان کرد: در آغاز نکاح خداوند در میان زوجین می‌فرماید: این کنیز خود را به تزویج تو ای مرد در می‌آورم وحقوق او را نیز خویشتن استیفاد می‌کنم و آنگاه اگر مرد از پرداخت مهریه امتناع کرد او را باصورت به سوی آتش می‌کشانم.

حسینی با بیان این که مرد بر زوجه خود بالاترین شفیع در قیامت است افزود: ائمه طاهرین(ع) در صورتی زنان را به محشر مورد شفاعت قرار می‌دهند که زوج بر او شفیع باشد که شفاعت همسر بالاترین شفاعت در حشر است.

او با تاکید بر احترام و مدارای زن با مرد گفت: به نقل از رسول گرامی اسلام(ص) مردانی که ترشرویی زنان خویش را به خاطرخداوند ببخشایند ثواب حضرت ایوب (ع) دارند. حجت الاسلام حسینی با اشارتی به روز خانواده و تکریم بازنشستگان از بازنشستگی به عنوان انتقال به دوره‌ای جدید نام برد و بر امتناع بازنشستگان از رخوت و سستی تاکید و به واقعه مباهله حضرت رسول اکرم(ص) با نجدان نصارا گریزی زد و با گرامی‌داشت روز ورزش و تربیت بدنی از ورزش به عنوان نشاط روح و جسم نام برد.

امام جمعه گراش در فرازی دیگر به حکم جدید مقام عظمای ولایت‌فقیه در خود و عنایت ایشان نیز بحث و اظهار داشت:حقیر از زمان حضرت امام(ره) سربازی کوچک برای انقلاب و اسلام بوده و تفقدات رهبر معظم انقلاب به مردم گراش را تهنیت میگویم.

امام جمعه گراش درباره سفر قریب الوقوع حضرت آیت‌اله العظمی نوری همدانی به گراش  و تاکید بر استقبال تصریح کرد: ایشان با نظر دفتر رهبری به این سفر اهتمام و مقام معظم ولایت سفر با برکت آن حضرت را با حساسیت تحت نظردارند. وی در ختم خطبه‌ها ابراز امیدواری کرد مردم ولایتمدار گراش خاطره‌ای خوش را برای حضرت آیت‌اله نوری همدانی برجای گذارند.

n

خروج از نسخه موبایل