نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

پنج روز تا انتخابات: کار سخت نامزدهای غیر لاری

ابوالحسن فردوسی- هوشنگ جعفرپور- شکرالله زندوی

با کنار رفتن محبی سرانجام اجماع در لار به نتیجه پیش‌بینی شده رسید تا کار نامزدهای غیر لاری برای رقابت با جمشید جعفرپور سخت‌تر از گذشته باشد.

اگر قول‌ها و بیانیه‌های مربوط به کناره‌گیری عملی شود تا امروز  تنها ۷ نامزد در عرصه انتخابات حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش باقی مانده‌اند. غضنفر باقدم از هرمود، حسین حسن‌زاده از جویم و حشمت‌الله زارعی از خنج در بازار انتخابات کمتر مورد توجه هستند.

بعد از کنار رفتن با دلخوری محبی مهمترین مساله‌ای که می‌تواند سپهر انتخابات را کمی دگرگون کند نزدیک شدن نامزدهای گراش و بیرم به یکدیگر است. سید شکرالله زندوی نفر دوم دوره قبل، تبلیغات انتخاباتی را از ماه‌های قبل شروع کرده  اما ابوالحسن فردوسی تنها سه روز است که به طور جدی وارد گود شده است. گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد امکان ائتلاف این دو وجود دارد اما تماس عملی‌ کمی انجام شده و ممکن است با توجه به اجماع کامل در لار، این نامزدها نیز خود را ناچار از ائتلاف ببینند. البته انجام این ائتلاف به دلیل فشار هواداران دو طرف روندی سخت خواهد داشت و ممکن است هیچ گاه به نتیجه نرسد.

در لار به نظر می‌رسد در مرحله بعد فشار بر روی فرج‌پور خواهد بود. فرج‌پور دوره قبل با نزدیک ده هزار رای نفر چهارم انتخابات شد. در صورت ائتلاف بین گراش و بیرم آرا فرج‌پور می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. اما فرج‌پور تا امروز همانند دوره گذشته با تمام توان در حال تبلیغات انتخاباتی است.

استراتژی لار در مرحله بعد تبلیغات انتخاباتی این خواهد بود که جعفرپور را برنده انتخابات دانسته و از مناطق دیگر بخواهند که به آن‌ها و تیم پیروز بپیوندند. مثلاً لادستان نوشته است:”طبعاً آنان نیز با شعور خاص خود به این شور و هماهنگی خواهند پیوست و به زودی قاطع ترین نتیجه تاریخ انتخابات در این منطقه به نام دکتر جعفرپور و به کامِ همه مناطق لارستان ـ خنج و گراش و اهل سنت و شیعه رقم خواهد خورد.” لاری‌ها پنج روز مانده تا انتخابات کار را تمام شده می‌دانند و نوید عید می‌دهند. اما حریفان به این راحتی راضی به کنار کشیدن نخواهند شد حتی اگر تمامی تشکل‌های اصول‌گرا از جعفرپور حمایت کرده باشند در انتخابات مجلس معیارهای محلی و منطقه‌ای بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

خروج از نسخه موبایل