نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

ساکنان بلوار معلم همچنان صبر کنند

گریشنا: ششم خرداد عملیات تعریض باند سمت راست بلوار معلم شروع شد و اکنون حدود دو ماه از اجرای آن می‌گذرد (خبر قبلی گریشنا، دو هفته بعد از شروع عملیات)؛ اما به گفته‌ی حبیب‌الله مهرابی «فعلا زمان قطعی برای اتمام این طرح نمی‌توان پیش‌بینی کرد.»

خرید با اعمال شاقه؟ 

اجرای طرح تعریض بلوار معلم باعث بروز مشکلاتی برای فروشندگان و اهالی محل شده است. بسیاری از آنها انتظار داشتند این طرح حداکثر یک ماه طول بکشد، ولی الآن از نبود عزم و نیروی کافی برای اتمام طرح کلافه شده‌اند.

در یک بعد از ظهر از ماه رمضان وارد فروشگاه ظرف‌فروشی در این بلوار می‌شوم. فروشگاه خلوت است و فروشنده در حال صحبت کردن با تلفن. گوشی را که قطع می‌کند خودم را معرفی و می‌کنم و او شروع می‌کند به بیان مشکلاتی که در این چند ماه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. می‌گوید: «دیدم که برای وارد شدن به مغازه مشکل داشتید. این مشکل برای همه‌ی خریداران ما هم پیش می‌آید و به همین دلیل در این چند مدت بسیاری از مشتریان خود را از دست داده‌ایم و خواه‌ناخواه متحمل ضرر‌های مالی شده‌ایم. به ما قول دادند که طرح در عرض یک ماه به اتمام می‌رسد، اما حالا دو ماه و نیم می‌گذرد و هنوز خبری نیست. البته این مشکل تنها مشکل من نیست؛ همسایه‌ی ما مکانیکی دارد اما به دلیل مسدود شدن پیاده‌رو مجبور است فقط شب‌ها، آن هم تنها یکی دو ساعت کار کند. او هم مثل من کلی از مشتریانش پریده‌ است و دیگر مشتری ندارد.»

وارد ویدیو کلوپ ولی‌عصر (عج) می‌شوم. دو فروشنده‌ی جوان که پشت پیشخوان نشسته‌اند و در حال صحبت با مشتری خود هستند، می‌گویند: «به جز مشکل رفت و آمد مشکل اصلی ما گرد و خاک است و ما مجبوریم روزانه گردگیری کنیم و کف‌پوش را بشوییم.»

سخت می‌شود وارد فروشگاه نارنج و ترنج شد. از تل‌ها‌ی خاک و تک‌لبه‌گذاری‌های که نیمه‌تمام‌اند می‌گذرم و وارد مغازه می‌شوم. فروشنده‌ی این مغازه نیز مسائلی مشابه با دیگر افراد ساکن در این محل داشت. او نیز می‌گوید: «مشتری کم است و به خصوص مشتریان خانم به خاطر مشکلات رفت و آمد دیگر از این‌جا خرید نمی‌کنند. هر روز با شهرداری تماس می‌گیریم و پیگیری می‌کنیم اما شهرداری نیز پاسخگو نیست و جواب قطعی نمی‌دهند.»

به یکی از کوچه‌ها وارد می‌شوم. آقایی که نان گرم روی دستان‌اش بود، داشت از موتورسیکلت‌اش پیاده می‌شد و دختر سه، چهار ساله‌ای منتظر بود تا مرد وارد خانه شود. پرسیدم اجرای این طرح برای ساکنین کوچه نیز مشکلی به وجود آورده؟ او در جواب گفت: «بله، ما برای وارد شدن به کوچه مجبوریم یک دور استادیوم بزنیم تا بتوانیم به منزل خود برسیم.» بعد به ماشینی که اول کوچه و در خیابان پشت تل‌های خاک پارک شده بود اشاره می‌کند و می‌گوید: «منزل صاحب آن ماشین آخر این کوچه است، اما مجبور است ماشین‌اش را سر کوچه پارک کند.»

شهرداری و شورا: پیمان‌کار کم است، خریدها زمان‌بر.

با ابوالحسن حسینی روابط عمومی شهرداری تماس می‌گیرم. او در مورد این تاخیر می‌گوید: «پیمان‌کارانی که با آن‌ها قرارداد بستیم با تمام تلاش خود کار می‌کنند، اما چون در ماه رمضان قرار داریم، تعدادشان کم است و به اندازه‌ی کافی پیمان‌کار برای تسریع یافتن عملیات اجرایی طرح، نداریم.»

برای دانستن نظر اعضای شورای شهر نیز با حبیب‌الله مهرابی تماس می‌گیرم. او سخنان‌اش را این‌طور شروع می‌کند: «شهرداری وظایف خود را انجام داده، به عنوان مثال قرارداد هفتاد میلیونی با پیمان‌کار و گرفتن جلساتی با مسئولین اداره‌ی ورزش و جوانان برای تخریب دیوار تربیت بدنی و …. در حال حاضر هم لوله‌های آب تعویض شده است و اقداماتی هم برای کابل‌گذاری و قرار دادن تکه‌لبه انجام شده. اما باید در نظر گرفت که خرید کابل و لوله و تعویض پایه‌های برق خراب و لوله‌های فرسوده کاری زمان‌بر است و به علت وسیع بودن طرح به زمان بیشتری نیاز است. اما انجام طرح به نفع کل منطقه است و اجرایی شدن آن مستلزم صبوری و همکاری همشهریان است.»

مهرابی در مورد این که چرا قبل از شروع طرح و خراب کردن پیاده‌رو، این موارد پیش‌بینی نشده بود و خریدهای زمان‌بر صورت نگرفته بود، صحبتی نمی‌کند.

او در جواب به سوال دوم ما در مورد قولی که در مورد اتمام طرح در عرض یک ماه به اهالی محل داده است، می‌گوید: «من هیچ قولی در این زمینه نداده‌ام و با توجه به مشکلاتی که سر راه این طرح وجود دارد و پیمان‌کاران کمی که در حال حاضر داریم، زمان بیشتری تا اتمام طرح نیاز است.»

موضع و گفته‌های ادارات ورزش و جوانان، آبفا و مخابرات را در هفته آینده خواهیم شنید.

خروج از نسخه موبایل