نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

سفر لاریجانی به لار لغو شد

گریشنا: با این که تیتر و عکس اول شماره ۷۹۲ میلاد لارستان به حضور لاریجانی، رییس مجلس، در دومین سالگرد رحلت آیت الله آیت‌اللهی اختصاص یافته، سایت میلاد خبر از لغو این سفر می‌دهد.

به نوشته این سایت، «هنگامی که نشریه به زیر چاپ رفته بود، هیئت تحریریه در جریان عدم حضور رئیس مجلس در لار به دلیل برگزاری جلسه‌ای دیگر در همین روز شد و لذا میلاد لارستان از این بابت پوزش می‌خواهد». مراسم سالگرد روز دوشنبه، ۱۹ خرداد، در حسینیه اعظم لار برگزار خواهد شد.

اما خبری که در صفحه آخر این شماره چاپ شده است قابل توجه است: «اختصاص بیش از ۴۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی به لارستان». در جلسه کمیته برنامه‌ریزی و بودجه لارستان، فرماندار لار گفته است: «توزیع اعتبارات سال جاری انشالله با تخصیص بالای ۹۰ درصدی همراه خواهد بود.» سیروس نجفی‌پور کشکولی، کارشناس معین شهرستان نیز کل اعتبارت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان فارس در سال جاری را مبلغ ۱۲۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان اعلام کرد، که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

یادداشت این هفته به شایعات تخریب‌کننده و لزوم حفظ وحدت در منطقه اشاره نموده است. از محمدحسن صداقت، شهردار لطیفی، نیز خبر «اجرای پروژه عظیم بلوار و میدان بزرگ ورودی شهر لطیفی» نقل شده است.

برگزاری مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد جامع لار از خبرهای صفحه دو است. آغاز رسمی فعالیت بنیاد ICDL جمهوری اسلامی ایران در لارستان نیز در همین صفحه کار شده است. این بنیاد بین‌المللی، وابسته به وزارت آموزش و پرورش است و ۱۹ مهارت از مهارت‌های فن‌آوری اطلاعات را در ایران برگزار می‌کند و گواهینامه بین‌المللی اعطا می‌کند.

در صفحه سه، دو مطلب تحلیلی چاپ شده است: «سیاست‌های کلی جمعیت، متوجه مسئولان لارستان» که به کنترل مهاجرت از لارستان می‌پردازد، و «انتقال آب به منطقه با دو ملاحظه» که ملاحظات وزیر نیرو را منعکس می‌کند.

پرونده یادمان آیت الله آیت‌اللهی شامل پیام نماینده و چند یادداشت کوتاه و شعر در صفحه ۵ کار شده است.

صفحه ششم به مصاحبه با مهندس میرسپاسی، مدیر عامل شرکت سیمان لارستان، و مصاحبه با رضا اسمایی، نخبه و مخترع لارستانی اختصاص یافته است.

خبر قهرمانی تیم هلال احمر گراش در لیگ برتر امید استان در صفحه ۷ آمده است. رشد ۵۰ درصدی پروژه سالن ورزشی حاج نصیر آقا منیری که از سال ۱۳۸۸ شروع شده نیز در همین صفحه آمده است.

در صفحه آخر نیز خبر مراسم وفات حاج محمد شیردوم، پدر ۴ شهید، مطلبی به یادبود شهید حاج مسعود امامی، و کشف ۹۲ کیلو تریاک در هرمود باغ کار شده است.

این شماره را از سایت میلاد لارستان دریافت نمایید.

خروج از نسخه موبایل