نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

یک سال همنشینی شبانه‌روزی با قرآن

گریشنا: مجمع القرآن فاطمیون شهرستان گراش دومین دوره یک‌ساله‌ی حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم را برای داوطلبان سراسر کشور برگزار می‌کند. ثبت نام در این دوره از ۵ خرداد آغاز شده است و تا ۵ تیرماه ادامه خواهد داشت.

برای شرکت‌کنندگان این دوره که به صورت شبانه‌روزی برگزار خواهد شد، امکانات خوابگاهی مجهز و سلف سرویس مهیا شده است. مکان برگزاری کلاس‌ها و خوابگاه برادران در ساختمان مجمع القرآن فاطمیون، و کلاس‌ها و خوابگاه خواهران در حسینیه حاج شاه‌جهان و ساختمان‌های کناری آن خواهد بود. هزینه‌ی شرکت در دوره، ماهانه صد هزار تومان است

حجت الاسلام و المسلمین بصیری، مدیر عامل مجمع القرآن، در گفتگو با خبرنگار گریشنا می‌گوید: «سال قبل ما دوره را با هفت نفر شروع کردیم، که چند نفر از آنها از شهرهای یاسوج و شهرکرد آمده بودند، و همگی تا ماه آینده حافظ کل قرآن خواهند شد. امسال نیز شرایط و امکانات ویژه‌ای فراهم کرده‌ایم که بتوانیم در خدمت خواهران و برادران دینی خود باشیم.»

مزایای شرکت در دوره

حجت الاسلام بصیری در مورد مزایای شرکت در این دوره می‌گوید: «اولین مزیت که قطعا آشنایی با الفاظ و مفاهیم قرآن کریم و حفظ کل قرآن در طی یک سال است. ولی در کنار این، کسری خدمت از سربازی (حدود ۷ روز به ازای حفظ هر جزو از قرآن مجید) و ترفیع درجه، و همچنین حق شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد در رشته‌های قرآن و معارف در دانشگاه‌های علوم قرآنی نیز از مزایای شرکت در این دوره‌هاست.»

استفاده از مدرسین مجرب نیز مزیت دیگری است. حجت الاسلام بصیری در این خصوص می‌گوید: «ما هنوز در مرحله انتخاب مدرسان هستیم، و در این زمینه با دقت نظر خاصی عمل خواهیم کرد. تاکنون برای واحد حفظ برادران، آقایان عبدالرضا ابراهیمی و مجتبی خاکی‌نهاد تعیین شده‌اند. بقیه مدرسان نیز در روزهای آینده معرفی خواهند شد.»

شرایط شرکت

این دوره برای خواهران و برادران نوجوان و جوان برگزار می‌شود. حجت الاسلام بصیری در مورد شرایط شرکت در دوره اظهار می‌کند: «علاوه بر شرایط عمومی، از جمله اعتقاد به دین اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت فقیه، داوطلبان باید معتقد به مکتب شیعه‌ی دوازده امامی باشند؛ حداقل ۱۳ سال و حداکثر ۲۵ سال سن داشته باشند؛ متاهل نباشند؛ و از سلامت روحی و جسمی برخوردار باشند. تمامی داوطلبان در یک مصاحبه و آزمون شفاهی شرکت خواهند کرد، تا شرایط اعلام شده احراز شود. قبولی در این مصاحبه، شرط نهایی ورود به دوره است.»

با توجه به این که این دروه به صورت شبانه‌روزی برگزار می‌شود، این سوال پیش می‌آید که دانش‌آموزان چطور می‌توانند در این دوره شرکت کنند. حجت الاسلام بصیری در این خصوص نیز توضیح می‌دهد: «درصد بالایی از شرکت‌کنندگان، دانش‌آموزان هستند. ما درباره‌ی هر کدام از این دانش‌آموزان با اداره آموزش و پرورش مکاتبه خواهیم کرد، و در صورتی که این اداره با دادن مرخصی تحصیلی به این دانش‌آموزان موافقت کند، آنها را پذیرش خواهیم کرد. به هر حال، شرکت‌کنندگان باید در تمام طول سال در اختیار مجمع القرآن باشند، تا اهداف دوره برآورده شود.»

ثبت نام

دوطلبان می‌توانند برای ثبت نام، صبح‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱، به مجمع القرآن فاطمیون گراش، واقع در بلوار خلیج فارس (بلوار ورودی از سمت لار) مراجعه کنند؛ یا با شماره‌های ۲۲۲۵۴۴۵ و ۲۲۳۲۹۲۰ (با پیش‌شماره ۰۷۸۲) تماس بگیرند. اطلاعات مربوطه نیز تا چند روز دیگر بر روی وب‌سایت مجمع با آدرس Kalamenoor.ir قابل دریافت خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل