نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

زنان اوزی «رئخه» بازی کردند

Bap گریشنا: اولین دوره مسابقات بومی محلی بانوان شهر اوز به نام بازی «ریگ‌بازی» (باپ، به زبان گراشی «رِئخه») با شرکت ۳۰ نفر از بانوان علاقه‌مند در تالار ورزشی ریاست جمهوری اوز برگزار شد.

به گزارش احمد خضری برای سایت صحبت نو، فاطمه کامیاب رییس هیات ورزش بومی محلی بانوان اوز درباره‌ی مراحل انجام مسابقه گفت: «در مرحله اول شرکت‌کنندگان به ۶ گروه ۵ نفره تقسیم شدند و با یکدیگر به رقابت پرداختند. در این مرحله از هر گروه ۲ نفر به مرحله بعد راه یافتند که در نهایت ۶ نفر در مرحله نهایی مسابقات قرار گرفتند. در پایان خانم‌ها سهیلا پیش‌دست، شهلا نیامبارک و وحیده رزمی مقام‌های اول تا سوم و را کسب و هدایایی دریافت کردند.»

کامیاب افزود: «به مسن‌ترین بازیکن به نام خانم جیران بخشی‌زاده ۵۰ساله نیز هدیه‌ای به رسم یاد بود داده شد. به تمام شرکت‌کنندگان که مزین به نام فاطمه بودند نیز هدایایی اهدا شد.»

بازی باپ یکی از بازی‌های سنتی است که با ریگ‌های صاف بین دو نفر انجام می‌شود. هر بازیکن سعی می‌کند تا آخر ریگ‌ها را به هوا پرتاب و بدون خطا دریافت کند. این بازی همه‌ساله بین بانوان علاقه‌مند اوزی و زیر نظر هیات ورزش بازی‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.

خروج از نسخه موبایل