نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

امداد‌رسان‌ها در راه بستک

635235914199489455

گریشنا: صبح امروز دوازدهم دی ماه، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر شهرستان بستک و فارغان استان هرمزگان را لرزاند. این زلزله که ساعت ۶:۴۱ صبح احساس شد، در عمق ۱۲ کیلومتری کوه‌های غرب هرمزگان اتفاق افتاد. این زلزله‌ها در منطقه گراش و لار نیز احساس شد اما شدت آن مخرب نبود.

به گزارش خبرگزاری مهر ،بر اثر این زلزله یک نفر کشته و سی نفر راهی بیمارستان شده‌اند و ۱۰ تا ۶۰ درصد خانه‌ها تخریب شده است.

پس از این زلزله ۹ زلزله‌ دیگر تا ساعت ۱۳ در منطقه شهرستان بستک اتفاق افتاد.

باقر شکاری، یکی از اعضای نیرو‌های امدادی هلال‌احمر گراش در این رابطه به خبرنگار گریشنا گفت:«پانزده نفر از نیرو‌های امدادی هلال‌احمر گراش برای اعزام به منطقه در حال آماده باش هستند اما فعلا درخواستی مبنی بر اعزام این گروه امدادی به شهرستان بستک اعلام نشده است.»

به گزارش سایت جام‌جم در مصاحبه با فرماندار شهرستان بستک؛عمده خسارت ها به بخش مرکزی این شهرستان وارد شده است و روستاهای اطراف آسیب ندیده اند.

حکمت، معاون امداد و نجات استان فارس در مصاحبه با خبرنگار جام‌جم اعلام کرد،« دو گروه امداد و نجات از فارس به مناطق زلزله زده هرمزگان اعزام شدند که هر گروه شامل شش نفر به همراه سگ‌های جستجو گر می‌شوند.» او در ادامه بیان کرده است که؛«گروه‌های امدادی در شهرستان‌های گراش، خنج ، مهر و لامرد نیز برای اعزام به منطقه در حال آماده باش هستند.»

فرماندار شهرستان بستک نیز گفته است،در حال حاضر از جمله مهم‌ترین ملزومات زلزله‌زدگان،مواد غذایی،چادر،پتو و وسایل گرمایشی است.

شهرستان بستک با ۴۹ هزار نفر جمعیت در غرب بندرعباس واقع است.

 

خروج از نسخه موبایل