نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

انتقادات امام جمعه گراش از عدم پاسخگویی مسئولین

گریشنا: امام جمعه گراش در نماز جمعه این هفته با انتقاد از عدم حضور مسئولین در نماز جمعه خواستار همکاری با ستاد نماز جمعه و گزارش دهی به دفتر امام جمعه از سوی آنان شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا نماز جمعه ۱۵ آذر ماه در حسینیه اعظم گراش به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی برگزار شد.

امام جمعه در خطبه اول با اشاره به ۹ دی به موضوع نفاق اشاره کرد و از منظر قرآنی به صفات منافقین پرداخت: «از جمله مشخصات آن‌ها حرف‌های بیهوده است.»

نماینده ولی فقیه در گراش در خطبه دوم با اشاره به مناسبت‌های هفته در مورد سالگرد انقلاب فرهنگی گفت: «اگر انقلاب فرهنگی صورت نگیرد در اقتصاد هم مشکل خواهیم داشت و این وضع درست نخواهد شد.»

حسینی با اشاره به سفر ظریف به کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: «زبان دیپلماسی ما توانست کشورهای همسایه را قانع کند.»

مهمترین بخش خطبه‌های این هفته زمانی بود که امام جمعه گراش به طور صریح از مسئولین شهرستان گلایه کرد و گفت: «یکی از ضعف‌های ادارات گراش این است که برخی از مسئولین پنجشنبه و جمعه در شهر حضور ندارند و در نماز جمعه شرکت نمی‌کنند. این یک ضعف بزرگ برای شهرستان است.»

امام جمعه گراش پیش‌نهاد داد بیش از این از نیروهای بومی استفاده شود:‌ «چرا باید در شهرستان گراش این همه نیروهای لایق و تحصیل‌کرده وجود داشته باشد اما بیکار؟ یعنی از این‌ها نمی‌توان به عنوان مسئول ادارات استفاده کرد؟ این انصاف نیست که از این جوانان تحصیل‌کرده به خوبی و شایسته و بایسته استفاده نشود.»

او در بخش پایانی سخنان خود خواستار گزارش‌دهی مسئولین ادارات شهرستان شد: «سنت پاسخگویی باید در ادارات به وجود بیاید. از تمام مسئولین می‌خواهم فعالیت‌های خود را به دفتر و ستاد نماز جمعه بگویند. در این غیر این صورت برخورد می‌کنیم و به دفتر مقام معظم رهبری گزارش می‌دهیم. وظیفه همه مسئولین این است که با دفتر امام جمعه همکاری داشته باشند.»

خروج از نسخه موبایل