نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

ستاد بحران شهرستان تشکیل جلسه داد

فرماندار گراش در جلشه ستاد بحران گفت: تشکیل جلسات هماهنگی ستاد بحران در شهرستان ها قبل از وقوع حوادث غیر مترقبه، موجب آمادگی بیشتر و عملکرد بهتر این ستاد در زمان بحران خواهد بود.

به گزارش رویداد شهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان گراش، مسعود خواست خدایی فرماندار گراش در جلسه هماهنگی ستاد بحران شهرستان آمادگی و توانایی ادارات و نهاد های شهرستان را در مواقع بحرانی یک ضرورت انکار ناپذیر دانست و بر حضور مسئولین در جلسات این ستاد تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت اندیشیدن راهکارهای پیشگیری از بروز خسارات مختلف افزود: باید درخصوص مقاوم سازی منازل مسکونی و همچنین بازبینی مسیر سیلابها و رودخانه های فصلی سطح شهرستان اقدامات و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان گراش تصریح کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن مناطق جنوبی استان و مساعد بودن برای وقوع حوادث غیر مترقبه برگزاری مانورهای زلزله و امداد و نجات از مهمترین برنامه های این ستاد در شهرستان خواهد بود.

خواست خدایی هدف از برگزاری این گونه مانور ها را افزایش آگاهی‌های عمومی‌، انسجام دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش خطر پذیری، ارزیابی میزان آگاهی دستگاه‌های شهرستانی در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی‌، بررسی و شناسایی نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، ترویج فرهنگ پیشگیری و کاهش اثرات بلایای طبیعی برای عموم مردم عنوان کرد.

محسنی سرپرست هلال احمر نیز در این جلسه از آمادگی نیروهای امداد در هر شرایط خبر داد و افزود: نیروهای امدادی ما در هر شرایط آماده خدمت رسانی هستند.

برگزاری همایش یکروزه بحران در گراش با حضور مسئولین ستاد بحران شهرستاهای اطراف، و همچنین تدوین نقشه جامع شهرستان گراش جهت مواقع بحران از مهمترین مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

خروج از نسخه موبایل