نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

در همایش پیشگیری از اعتیاد: اعتیاد یک تهدید جهانی

گریشنا- حجت عابدی: بر اساس اعلام اداره بهزیستی گراش در طول برگزاری پنج دوره همایش پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر، ۴۵۰۰ نفر با مباحث پیشگیری از مواد مخدر آشنا شده‌اند.

به گزارش خبرنگاری گریشنا پنجمین همایش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر صبح پنجشنبه ۱۸ مهرماه با حضور معاون فرماندار، کارشناس معاون پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی استان فارس، مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات‌ دانشکده علوم پزشکی امام جعفر صادق (ع) گراش برگزار شد.  

سلیمان کرمی معاون فرماندار گراش بر لزوم استمرار و بر پایی این گونه همایش‌ها تاکید کرد و گفت: اعتیاد به عنوان دومین علت مرگ و میر بعد از تصادفات است.

وی با اشاره به سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد خاطر نشان ساخت: تا پایان سال ۹۴ باید ۴۰ درصد از جمعیت سالم جامعه تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری اولیه اعتیاد قرار گیرند.

کرمی معضل اعتیاد و مواد مخدر را یک تهدید جهانی عنوان کرد و افزود: پدیده مواد مخدر به عنوان یک معضل بزرگ بین المللی و امنیتی دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی سه دهه گذشته پرچم دار مبارزه با مواد مخدر در جهان بوده است، اظهار داشت: دشمنان قسم خورده این نظام مقدس از مواد مخدر به عنوان یک ابزار و وسیله به منظور مقابله با جوانان کشور بهره می‌گیرند.

کرمی معاون فرماندار گراش با اشاره به این که رویکرد جایگزینی مواد مخدر صنعتی یک تهدید جدی است، اضافه کرد: چند سال پیش که مواد مخدر صنعتی راه خود را به جامعه باز کرد شیشه گرمی ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان بود اما این مواد امروز گرمی شش تا ۱۰ هزار تومان به جوانان ما عرضه می‌شود. وی خاطرنشان کرد: امروز در اکثر آزمایشگاه‌های زیرزمینی مواد مخدر صنعتی تولید می‌شود و در دسترس جوانان قرار می‌گیرد و دشمن در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نکرده است.

وی با بیان این که یکی از اولویت‌های کاری در حوزه مبارزه با مواد مخدر بحث پیشگیری و آموزش است، اظهار داشت: مهمترین نقش در راستای پیشگیری از اعتیاد، نقش خانواده‌هاست.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها باید با آموزش بیشتر و بالا بردن شناخت خود از مواد مخدر فرزندان خود را از به دام افتادن به مواد مخدر و اعتیاد پیشگیری کنند.

کرمی با اشاره به برنامه‌های دولت یازدهم در بحث پیشگیری از مواد مخدر گفت: مبارزه با این معضل یکی از اولویت‌های کاری دولت تدبیر و امید است که خوشبختانه جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر با تلاش و جدیت کامل بحث آموزش و پیشگیری را دنبال می‌کند.

وی گفت: وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی این است که در پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و درمان اعتیاد همراه با دولت و پلیس و حوزه انتظامی که در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر هستند گام های موثری بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: رویکرد جدید مبارزه با مواد مخدر رویکرد اجتماع محور است و برای مبارزه با این مساله مهم حتما باید نیرو های عظیم مردمی وارد صحنه بشوند.

بال افکن رئیس اداره بهزیستی گراش در این همایش ضمن تقدیر از همکاری فرمانداری و ادارات، خاطر نشان ساخت: ۴۵۰۰ نفر در طول برگزاری ۵ دوره همایش پیشگیری از مواد مخدر مورد آموزش قرار گرفتند. وی گفت: با توجه به پیشرفت جامعه، آسیب‌های اجتماعی نیز رشد کرده است که می طلبد در بحث آسیب‌شناسی و پیشگیری به طور جدی کار کرد.

در جلسه ۱۸ مردادماه حدود ۲۵۰ نفر در سالن حضور داشتند. محکم کارشناس معاون پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی استان فارس در این جلسه در مورد آسیب‌های نوپدید مواد مخدر و پیشگیری آن سخن گفت.

این همایش به درخواست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گراش و با همکاری اداره بهزیستی به عنوان رئیس کمیته تخصصی فرهنگی و پیشگیری ، آموزش و پرورش، فرماندهی انتظامی و ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش، به منظور آشنایی با انواع آسیبهای اجتماعی و عوامل اعتیاد وعوارض آن، برای پنجمین بار در گراش برگزار شد.

در این همایش تابلو هایی در مورد مهارت های زندگی ، اسیب شناسی و پیشگیری مواد مخدر به نمایش گذاشته شده بودند.

13920718 6

عکس‌های مسلم پورشمسی و محمد جهاندیده پنجمین همایش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر

خروج از نسخه موبایل