نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

پیش‌نهادی برای برگزاری لیگ فوتبال گراش

گریشنا: این گونه که به نظر می‌رسد در آینده نزدیک برنامه‌ای برای آغاز لیگ فوتبال گراش در سال ۱۳۹۲ وجود ندارد. محسن افشار کاشناس مدیریت ورزشی در یادداشتی برای گریشنا وضعیت فوتبال گراش را واکاوی کرده است و پیش‌نهادهایی برای برگزاری مسابقات فوتبال گراش داده است. محسن افشار همچنین یادداشت دیگری برای افسانه ارسال کرده است که در آن نظرات گروهی از بازیکنان و مربیان فوتبال را در مورد یک یا دو دسته بودن مسابقات پرسیده است. شما در این نظرخواهی نیز می‌توانید مشارکت کنید. به نظر شما مهمترین مشکل حال حاضر فوتبال گراش چیست؟ لطفا با رعایت ادب و انصاف دیدگاه خود را در بخش نظرات گریشنا بنویسید.

محسن افشار:چند وقتی است که عدم برگزاری لیگ فوتبال گراش و ادغام یا دسته یک و دو بودن آن به بحث روز ورزش گراش تبدیل شده است. واقعا مشکل فوتبال ما کجاست؟ و چه کسی باید جوابگو باشد؟ آیا مشکل فوتبال ما برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات است؟ آیا مشکل فوتبال ما تعداد نفرات هیئت است که هر از گاهی تعداد و پست‌های آن کم و زیاد می‌شود؟ مشکل کجاست و راهکار فرار از این مشکلات چیست؟

ارکان هیئت شامل، مجمع عمومی، هیئت رئیسه، رئیس هیئت می‌باشد.

هیئت رئیسه شامل هفت نفر که متشکل از رییس هیئت، نایب رییس، دبیر، خزانه‌دار، سه نفر به پیشنهاد رئیس هیات و تصویب مجمع است. پس مشکل اصلی فوتبال ما ساختار و چارت تشکیلاتی هیات فوتبال است که باید در مرحله‌ی اول درست شود و وجود پست‌هایی مانند قائم مقام و معاون و دبیر هیات جز چارت تشکیلاتی نیست.

مشکل بعدی هیات عدم وجود کمیته‌هایی نظیر کمیته استعداد‌یابی، کمیته آموزش مربیان، کمیته‌ی جوانان، کمیته مالی و …

می‌باشد. وجود کمیته‌های مختلف در هیات باعث تقسیم کار بین اعضا می‌شود و فشار کم‌تری به اعضای فعلی هیات وارد می‌شود. نکته‌ی مورد اشاره‌ی بعدی برگزاری مسابقات به صورت دوره‌ای است. اگر تعداد تیم‌های شرکت‌کننده را دوازده تیم در نظر بگیریم طبق فرمول جدول دوره‌ای(N(N-1) )66 تقسیم بر ۲ بازی باید برگزار شود که باز هم اگر فرض بر چهار بازی در هفته بگیریم نیاز به حدود شانزده هفته داریم تا مسابقات را برگزار کنیم یعنی چیزی حدود چهار ماه که اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد که بازی‌ها به پایان برسد.

و این فرض بدون احتساب بازی‌های هلال‌احمر در لیگ کشوری، فصل امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان، دهه‌ی اول ماه محرم و دهه‌ی آخر ماه صفر، بارندگی و رسیدن فصل سرما در نظر گرفته شده است.

در مواقعی که زمان، مکان و اعتبارات کافی در اختیار باشد، بهترین نوع جدول مسابقات، جدول دوره‌ای است که در حال حاضر این‌چنین ویژگی‌هایی برای ما وجود ندارد.

لذا استفاده از جدول‌های دیگر مثل جدول دو حذفی یا جدول فیزو و ….  دیگر شاید مناسب فوتبال امروز ما باشد.

شرح جدول فیزو: اگر تعداد تیم‌ها دوازده تیم باشد، تیم‌ها در سه گروه چهار تیمی قرار داده خواهد شد، بعد از انجام بازی‌های گروهی تیم‌های اول و دوم هر گروه در یک گروه، برای مقام‌های اول تا ششم به رقابت می‌پردازند و تیم‌های سوم و چهارم هر گروه در یک گروه دیگر، برای مقام‌های هفتم تا دوازدهم مسابقه می‌دهند.

به امید روزی که برای بررسی و حل مشکلاتمان از مشاوره و مطالعه کمک بگیریم که یک مدیر توانا فردی است که بتواند در امر مشاوره موفق باشد.

همچنان که علی(ع) می‌فرماید:« آن‌کس که آرا گوناگون را استقبال کند، موارد خطا و اشتباه را می‌شناسد …»

خروج از نسخه موبایل