نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

صدقه رفع بلا با قربانی سه گاو و دو شتر

گریشنا: گوشت سه راس گاو و دو نفر شتر بعد از قربانی به عنوان صدقه رفع بلا بین نیازمندان توزیع می‌شود.

به گزارش حجت عابدی صبح جمعه ۲۲ شهریورماه مراسم قربانی در پنج نقطه شهر انجام شد. عبدالله نظامی متولی جمع‌آوری صدقات و انجام مراحل کار شده بود. به گفته عبدالله نظامی: «حدود ۱۸ میلیون تومان پول جمع‌آوری شده است و هنوز دریافت صدقه از مردم ادامه دارد.»

نظامی در مورد محل مصرف این صدقات گفت: «حدود هزار کیلو گوشت بعد از کشتار وجود دارد که برای توزیع بین نیازمندان تحویل کمیته امداد، بهزیستی، هلال‌احمر و موسسه خیریه علی ابن ابیطالب می‌شود.»

قربانی احشام با کمک جرثقیل در میدان گریش (ورودی سمت اوز)، میدان شهید بهشتی (روبه‌روی اداره آموزش و پرورش)، مرکز شهر روبه‌روی پارکینگ باغ ملی، میدان شهید برزگران (شهرداری) و بالا سرخ (ورودی سمت لار) انجام شد. جمعی از مردم صبح جمعه نظارگر این مراسم بودند. دو روز قبل نیز پنج راس گوسفند با مساعدت خیرین و نمازگزاران و هیئت امنا مسجد امیر‌المومنین(ع) برای رفع بلا ذبح شدند. احمد خوشرو مسئول هیئت امنا مسجد امیر‌المومنین(ع) می‌گوید:« روز چهارشنبه تعداد سه راس گوسفند مقابل مسجد امیر‌المومنین(ع) قربانی شد که مردم از آن استقبال کردند کمک‌های مردمی برای این کار ادامه داشت و با مبالغی که جمع شد دو راس گوسفند دیگر در آن روز خریداری و قربانی کردند و گوشت‌ها بین فقرای محل توزیع شد.» احمد خوشرو در ادامه گفت :«مبلغ هفتصد هزار تومان دیگر از کمک‌های خیرین باقی ماند که به عبدالله نظامی تحویل داده شد.» برخی از عکس‌های این مراسم  در روز جمعه را ببنید.

بعد از وقوع چندین حادثه در شهر این نظر وجود داشت که باید برای رفع بلا کاری کرد. عبدالله نظامی جمع آوری صدقات را از دو هفته پیش شروع کرد. (خبر در گریشنا) او گفته بود که این ایده را از سخنان امام جمعه گراش گرفته است. (گفتگو با عبدالله نظامی با هفت‌سانه) این کار بحث و گفتگو‌های زیادی در مورد تاثیر این عمل و نحوه انجام آن را به همراه داشت. (یک یادداشت در رویداد شهر)

خروج از نسخه موبایل