نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

هشدارهای پلیسی: موتور‌سیکلت‌ها چطور دزدیده می‌شوند

13900526 motor 4 مواظب موتور‌سیکلت‌های خود باشید، پیشگیری از سرقت بهترین راه‌حل است. فرماندهی انتظامی شهرستان گراش در این مورد، هشدار‌‌ها و راهنمایی‌هایی را برای گریشنا فرستاده که خواندن آن می‌تواند مانع از سرقت موتور‌سیکلت شما شود:

– متاسفانه یکی از جرایم شایع حوزه استحفاظی شهر گراش بحث سرقت موتورسیکلت است اگر چه موتور‌سیکلت وسیله‌ای است که استفاده از آن ایمنی کمتری در مقایسه با سایر وسایل نقلیه دارد، لیکن به دلیل برخورداری از مزایای فراوان بیشتر مورد توجه عموم جامعه به ویژه جوانان و نو‌جوانان می‌باشد.

 – قیمت پایین و قدرت مانور آن در ترافیک‌های سنگین و وجود مدل‌های متنوع در بازار دلیلی بر استفاده از این وسیله نقلیه تلقی می‌‌شود. به همان میزان که استفاده از این وسیله مورد توجه افراد جامعه قرار دارد توجه تبهکاران به ویژه سارقان نیز به آن معطوف است، سهولت سرقت موتور‌سیکلت در مقایسه با سرقت خودرو و سهولت در اوراق نمودن یا فروش آن به اوراقچیان غیر‌مجاز از مهم‌ترین دلایلی است که مجرمان را به سرقت این وسیله ترغیب می‌کند.

– متوقف کردن موتور‌سیکلت‌ها در معابر عمومی خود بستر ارتکاب سرقت را فراهم می‌کند چرا که در بسیاری از موارد مشاهده شده موتور‌سیکلت‌ها بدون تجهیزات در خیابان‌ها رها می‌شوند و افراد سود‌جو و فرصت‌طلب نیز که شاید انگیزه ارتکاب سرقت از قبل را نداشته باشند با مشاهده آن‌ها وسوسه شده و دست به سرقت می‌زنند.

– بررسی موتور‌سیکلت‌های مسروقه و اظهارات مالباختگان نشان داده است که در بسیاری از موارد افراد موتور‌سیکلت خود را تنها با بستن قفل فرمان در خیابان رها کرده‌اند که این نوع قفل کردن نمی‌تواند روش مطمئنی برای پیشگیری از سرقت موتور‌سیکلت باشد و بهترین روش به منظور ناکام گذاشتن سارقین استفاده از قفل و زنجیر است.

خروج از نسخه موبایل